måndag 10 januari 2011

Ont, det gör ont......

Helgen har varit en riktig katastrof. Vi var på Disney on Ice på fredagkvällen o det var trevligt. Sonen tyckte vi skulle köpa biljetter direkt till nästa år så han uppskattade det. Mannen hade proppat sig full med Alvedon eftersom han var ganska dålig, men fixade kvällen.

På lördag vaknade jag med huvudvärk, vilket inte hör till vanligheterna. Tog ett glas vatten tillsammans med min B12-tablett o sedan en skål fil till resten av tabletterna. Sen var det kört. Började frysa, vilket ju inte är så ovanligt iofs, men nu pratar vi FRYSA. Jag frös så jag skakade o la mig under filten o somnade. Vaknade efter nån timme o mådde apa. Ont i hela kroppen, varenda del i kroppen värkte, inklusive huden. Jaha, hade fått mannens influensa, helt klart. Kan säga att jag inte gjorde någonting resten av dagen. Försökte mig på att göra en pizza, vilket gick åt skogen för degen jäste inte :(. Men sonen åt den, men jag fick ta av det som var på o försöka äta bara. Det var typ vad jag fick i mig den dagen.

Söndagen var om möjligt ännu värre. Fick i mig ett glas vatten på morgonen, men inget mer sen. Jag sov på soffan o sedan i sängen o på kvällen i soffan igen. Mådde illa naturligtvis eftersom jag inte fick i mig något att äta men jag kunde helt enkelt inte stå upp för att fixa något. Så 20.30 gick sonen o jag o la oss för natten.

Idag skall jag försöka få i mig lite att äta iaf, misstänker att det känns lite bättre då iaf.

Nu tillbaka till soffan.

4 kommentarer:

  1. Men nej var tjatigt! Ni får verkligen krya på er alla!!
    försök att äta nått för som du själv sa, det blir nog lite bättre då... Ta dagen som den kommer och gör så lite som möjligt, bara vila!!

    KRAMEN i

    SvaraRadera
  2. Usch och fyyyy, det är ingen rolig historia med influensa, speciellt inte när man MÅSTE få i sig mat med jämna mellanrum. Hoppas att du kryar på dig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte alls roligt! Men som du vet är det ju viktigt att du får i dig något. Har du inget pulver kvar som du kan dricka? Då får du ju i alla fall i dig lite näring. Hör av dig om du vill att jag skall köpa ponchon till dig (se inlägg igår i min blogg). Man får nog skynda sig, för de brukar gå åt. Kramar och krya på dig!

    SvaraRadera