fredag 7 januari 2011

Bloggtorka.

Har inte haft lust att skriva, så då har jag inte gjort det, simple as that. Vad har jag sysslat med då? Inte så mycket. Tittat på snön som vräkt ner, varit o flashat sonens Wii-spel o köpt en hårddisk så nu håller jag på att ladda ner en hel del spel. Gissa om jag har en nöjd son! O när jag var inne o gjorde det så fick jag vänta ett par timmar på det så då åkte vi upp till dottern o passade på att busa o mysa med barnbarnen :). Det värmer en mormors hjärta när man har en kille som blir glad när man kommer o pussar o kramas med en :). O när lillebror "pratar" med en o ler sitt största tandlösa leende. Ja, då är man såld kan jag lova.

Har varit hos min nya coach. Skall träffa henne vid 5 tillfällen, o har 2 telefonsamtal utöver det. Får se vad det kan bli av detta. Känns som det kan bli bra iaf, för det handlar inte bara om hur man skriver sitt CV el personliga brev utan även stärka självkänslan o lite annat. Hon jobbar på ett lite annat sätt än han som jag hade på AF tidigare. Den här tjejen är ju inte anställd av dem utan är konsult o hon jobbar med lite mer bredd känns det som. Jaja, vi får som sagt se :).

Innan jag åkte dit blev jag uppringd av ett demobolag som vill att jag kommer på intervju nästa el nästnästa vecka. Jag hade inte sökt hos dem utan de hade ringt AF för att få förslag på folk. Det är ett uppdrag på 4 månader, 2 dagar/vecka, att dema pizza. Hihi, o jag som aldrig tyckt att det är särskilt gott med pizza ens. Men jaja, ett jobb är ett jobb, så jag skall skicka dem mitt CV o ett foto på mig. O det var ju just det med foto då. Nu MÅSTE jag alltså ta mig i kragen o ta nya foton. Jag tog dagen innan jag åkte upp till Sophiahemmet i alla möjliga olika vinklar, o sen har jag inga tagit. Får väl helt enkelt göra som så att jag tar kvartalsbilder så jag har något att jämföra med. När jag ändå tar en ansiktsbild till CV:t alltså.

Ikväll skall vi gå på Disney on Ice, hela familjen. Sonen vet inte om det, eftersom han är liiiiite otålig o man då får frågan ungefär 20 gånger i kvarten om när det är. Så det blir en liten överraskning. O vad händer då? Jo, mannen blir naturligtvis genomförkyld o mår skit med feber. O sjuka karlar vet väl de flesta hur de är, eller? Min är inget undantag kan jag säga. Det är tur att han inte är sjuk så ofta, det är ett som är säkert, för herregud vad ynklig han är *suck*. Så nu får vi väl se om han kan gå med ens. Annars står vi där med en biljett för mycket.

I morgon tänkte jag ta mig en tur till Svenska Mässan o MyDog. Jag brukar alltid jobba där i 4 dagar, men hoppade det i år eftersom jag inte visste när jag skulle få min op o sedan trodde jag att min tik skulle löpt tidigare så att hon skulle fått sina valpar runt nu. Så i år inget jobb, o det är ganska skönt, för mässan är inget höjdarställe att jobba på. Ekar o kallt när det är så kallt ute. Så nej, jag åker in som besökare ev. Kan vara kul det också, att träffa sina utställningskompisar o inte behöva stressa när man vill prata med dem. Bara vara social med dem man vill :).

Ha en bra dag i snön.

3 kommentarer:

  1. jag har inte bloggtorka, men kommenteringstorka... ligger så mycket efter, men nu försöker jag komma ikapp. läser gör jag, men är usel på att kommentera nu... hoppas du hade det trevligt på my dog, känner flera som skulle dit både som besökare och utställare. kram!

    SvaraRadera
  2. Aha, vi ska till Disney on ice imorgon. Hoppasd det var kul och att mannen gick med. Det är så med min man också. När han blir sjuk, blir han inte sjuk - utan JÄTTESJUK. Ja det är ett under att han inte dör menar jag...varje gång. Men så är han lite hypokondrisk också - vilket han gärna erkänner så ja...
    Hoppas ni fick en härlig stund dock.
    Kramen i

    SvaraRadera