måndag 24 januari 2011

Jaha, måndag igen.

O sonen får fortsätta vara hemma. Han är inte trött el så men hostar som en tok o nyser som en galning. Så förkyld är han men eg inte medtagen el så. Men jag är så trött på att varken han el vi blir bra någon gång så nu får han vackert vara hemma några dagar. Så är det bara. O en 6-åring som är uttråkad är ju lagom kul att ha att göra med *suck*. Men det är bara att bita ihop.

Idag har mannen jobbat hemifrån eftersom jag hade tid hos min coach på eftermiddagen. Han hade eg tänkt åka in till jobbet några timmar på fm men brydde sig inte om det. Han hade det han behövde för att jobba så. Men så är det så att vårat nät har strulat en del det sista o tappar kontakten med jämna mellanrum. Mycket irriterande! O idag på fm var det nästan stört omöjligt att göra något för honom, o han måste vara uppkopplad för att kunna jobba. Så han ringer Tele2, som vi har som leverantör, o dem kan man ju bli nästan skogstokig på. Det tog evigheter innan han kom fram först, o sedan stänger de ner nätet! O säger att det kopplas på om en stund. Vi var tvungna att nollställa. Hmmmm, de glömde tydligen bara att sätta på det igen så det var bara för honom att ringa igen o fråga vad de håller på med. Sammanlagt tog det "bara" 2½ timme, o fasen vet eg vad de gjorde för det har tappat kontakten under em också. *morrrrrrrr* säger jag bara. Kan säga att jag inte är speciellt nöjd med dem som leverantör. Snacka om att man är billiga, men det tycker jag är bara bullshit, för inte är det någon större skillnad mot när vi hade Telia inte. O nätet då som funkar dåligt. Så nu funderar jag allvarligt på att byta tillbaka igen. Kan ju iaf inte bli sämre, helt klart.

Min bil gick ju inte igenom besiktningen förra veckan o jag har varit på verkstan med den idag för att de skulle försöka fixa till det hela. Det byttes lambdasond o någon termostatgivare bl a, men det blir ändå inte rätt värden på CO-halten så det var ju ingen idé att åka o besiktiga om den när det ändå blir fel. Så från midnatt har jag en bil med körförbud o därmed kan jag alltså inte ta mig någonstans *suck*. Han skulle kolla imorgon på den igen men visste inte riktigt vad han skulle komma på nu. Fan vad trött jag blir. Bilar skall man fylla på bensin/diesel i, kolla oljan i bland, fylla på spolarvätska o luft i däcken på. I övrigt skall de bara gå. Så är det bara. O när man inte bor i stan utan på landet så är man beroende av bilen för allt. Hopplöst känns det alltså. O just nu har vi helt enkelt inte råd att köpa en ny bil, även om det verkligen skulle behövas istället för att hålla på att bråka med den här. Det är iaf det första som skall fixas så fort det kommer in mer pengar här, det är ett som är säkert.

Idag gjorde jag soppa till lunch. Gjorde en bönsoppa med rostad paprika. Det låter ju lite sådär, tyckte jag, men när jag läste receptet så kände jag att jag måste testa. O den var kanongod. Smakade inte bönor utan tomat/paprika :). Jag tycker inte om bönor, men de är ju en bra proteinkälla, så när de mixades var det helt ok. Här hittar ni receptet. Kan varmt rekommenderas :). Till middag sedan gjorde jag en Pasta con pollo, pasta med kyckling, o den var jättegod. Sonen åt som en tok, o han är kräsen :). Här hittar ni receptet på den. Lite mattips från mig :). Naturligtvis så ändrade jag lite o la till lite champinjoner o morötter i min kycklingsås. För sån är jag :). Experimenterar gärna när jag lagar mat.

Ha en bra kväll :)

1 kommentar:

  1. Ja jävla skit bilar... de är som ett ont omen. Det är bilar o pengar som är onda omen enligt mig iallfall. :)
    Tack för recepten gumms!

    Kram M

    SvaraRadera