lördag 1 januari 2011

Nytt år - nya utmaningar?

Ja, man brukar ju säga det iaf. Jag vet inte eg vad som räknas som utmaningar men några mål har man iaf. O det hoppas jag att ni också har. Jag startade det nya året med att skåla med mannen o sonen, vi i mousserande jordgubbsvin o sonen i Coops ekologiska päron"cider". Så gott :). Sen åt vi vitlöksgratinerad hummer, hona med rom i, o det var jättegott. Men orkade jag en halva tror ni? Nej, inte då. Så en bit av rumpan ligger i kylen o väntar på mig ;). Vi åt lite då o då under dagen, först en skaldjurssoppa som jag kokat på skalen av olika skaldjur som skulle ätas under dagen o kvällen. Den åts med lite krabbkött, räkor o en vitlöksstekt pilgrimsmussla :).

Lite senare åt vi vitlöksmarinerade lammkotletter med potatisgratäng o rostade babyplommontomater med mozzarella. Till efterrätt lite vaniljglass med plommon i madeira, egenkokta. Ja, jag kan säga att av just det åt jag inte så mycket, typ en dryg matsked glass o ett halvt plommon. Det är ganska sött båda två o dessutom är alkoholen kvar i plommonen eftersom de inte kokat efter att madeiran hälldes i. Så jag vågade inte chansa riktigt, men det var gott iaf :).

Jag kan säga att jag är nöjd med min viktnedgång so far den här veckan, men den kommer jag att skriva först på tisdag ;). Har dessutom mätt mig, vilket jag gör alldeles för sällan. Men å andra sidan så är det kul när jag gör det för det blir verkligen resultat då :). Det här de ställen jag mäter på o hur många cm som försvunnit:

Hals - 6 cm
Överarm - 7,5 cm
Byst (under bysten) - 8 cm
Midja - 20 cm
Höfter - 10 cm
Lår, ett alltså - 8 cm
Vad - 5 cm
Totalt alltså 64,5 cm på kroppen :):):). Känns jäkligt gôtt kan jag säga! Mannen sa igår att när vi var i Varberg o GeKås så märkte han att jag gick fortare än innan bl a. Jaja, då är det väl så då ;). Inte vet jag. Svårt att veta själv ju. Nu är det iaf bara resten kvar *hihi*.

Tänkte jag skulle få mig ett nytt jobb också. O idag såg jag att det kommit ut ett jobb igen på ett ställe jag sökt innan, som kokerska på en förskola. Dock inte det som jag var på intervju hos utan en annan på samma ställe. Skall nog ta o söka det :). Det passar mig alldeles utmärkt med 50% med tanke på barn, hundar o blivande valpar i februari, mitt jobbande i NuSkin. Ja, så heltid är eg för mycket för då räcker inte tiden till till det som jag tycker är kul ;). O så tänkte jag försöka komma igång o träna någon gång, snart. O jag hoppas att jag har gått ner ca 20 kg till till midsommar. Hade varit så himla skönt :). O att jag får råd att köpa mig en nyare bil :). Det står vääääääldigt högt upp på önskelistan kan jag säga.

Har ni några mål för året?

Kan säga att jag vaknade till nästan storm ute, för herregud vad det blåser. Plusgrader, typ 2, och sol, men det hjälper ju inte när det blåser som det gör. Det tar iaf på snön, men det kommer väl snart mer. För det skall ju bli kallare igen säger de.

Ha en riktigt GOD FORTSÄTTNING!

5 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig och familjen med! Här skall det börjas tränas, köper ett gåband i morron. Sen skall kilona rasa av (haha, får väl se om det händer). Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kommer följa det hela med spänt intresse :). O jag håller tummarna för att kilona bara flyger iväg :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning till dig med min vän!! Eran nyårsmat lät väldigt gott och nya mål ja det har man ju. Själv avla jag ett nyårslöfte -något som jag aldrig annars gör. Ska gå ner minst 10kg till...hahaha, ska väl inte va så svårt... Om man inte kommer in i en stilltje förståss vilket skulle vara så typiskt men ja...

    KRAMEN i

    SvaraRadera
  4. Gu´ vilka härliga cemtimetrar som försvunnit och förhoppningsvis ALDRIG kommer tillbaka igen! Grattis!

    ..och Gott nytt år! :)

    SvaraRadera
  5. God fortsättning till dig o familjen men det tror jag att jag har sagt redan på FB chatten.
    MEN ååååååååhhhhhhh så gött de där lät då ni käkat.. önskade att jag varit där med er. :))
    Hoppas dina önskningar inträffar för år 2011. Och träning ligger högst upp på min lista inför det nya året.
    Ja skiter i det här med nyårslöften totalt, ingen ide känner jag. Men klart jag har mina förhoppningar och önskningar osv inför det nya året.. den som lever får se vad som händer. En av sakerna är att få träffa dig :) ska bli sååå kul!! Kram M

    SvaraRadera