tisdag 2 augusti 2011

Grå tisdag.

Det är verkligen växlande väder. Igår vaknade man till strålande sol o högsommarvärme, idag är det grå grå grå som gäller tydligen. Helgen har ju varit likadan. I lördags skulle vi ju träffat kompisen i Bohus, men inget gick som hon ville, så det blev inte så tyvärr. Tyvärr så hade vi ju väntat på att hon skulle höra av sig för att vi skulle träffas så det blev lite "Jaha, vad gör vi nu då?" känsla. Ok, vi drog in till Liseberg istället. Till sonens stora förtjusning :). Varsitt åkpass på honom o mannen o så åkte de. Men det är för jäkligt, som de gör på Liseberg eg kan jag tycka. De har miniåkpass som man får köpa om man är max 110 cm, sonen är 127 cm, så det fick ju bli ett vanligt samma som för vuxna. Grejen är ju den att det är många grejer som de antingen skall vara 130 el 140 cm för att åka. Det innebär att han får inte åka allt, men MÅSTE köpa ett stort åkpass. Mycket dyrare naturligtvis. Jag tycker det är rent för jäkligt att de gör så. För åkbiljetter à 20:- är ju ingen idé liksom heller, det blir ju ganska många. Jaja, kanske skall ta o skicka ett mail till Liseberg om detta ;).

I söndags ösregnade det, o då verkligen ösregnade, så då blev det ny fundering på vad vi skulle hitta på. Jag bestämde att vi åker på bio o ser Kung Fu Panda, 3D, eftersom jag hade en biobiljett jag fått från Action People som går ut 14/8. Jaha, då säger mannen att jag har ont i huvudet. Ja men ta några Alvedon o gå o lägg dig ett tag då. När han vaknade hade han fortfarande ont så sonen o jag åkte själva o var o fikade innan filmen. Filmen var jättebra o emellanåt så hukade man nästan sig när djuren var på väg mot en *hihi*. Mamma fällde lite tårar, naturligtvis, när de visade hur pandan blivit övergiven av sin mamma, sorgligt. Sån är jag ;). Efter filmen åkte vi hem till några kompisar som har barn i samma ålder o tillbringade ett par timmar där så sonen fick härja av sig, o mamma tjôta av sig ;). Jättetrevligt.

Måndagen var min första arbetslösa dag, så det var af som gällde. O tänk att det är ett ställe som jag kan bli så jäkla trött på. Jag anmälde mig, o jag har ju varit anmäld tidigare o borde vara fortfarande eftersom jag hade ett vik bara. För jag var det när jag kollade i juni. När jag, efter lite väntan, fick anmäla mig ute i kundtjänsten hos en som inte förstod svenska så bra *suck*, (nej, jag är INTE rasist men anser att jobbar man med service så skall man kunna ge den också o då kunna kommunicera med dem man möter!) så sa han att jag var tvungen att träffa en handläggare o göra en ny handlingsplan *suck igen*. Jaja, ok, sätter mig o väntar o medan jag gör det kommer det fram en kvinna som frågar om jag vill ha en coach. Nja, sa jag jag har haft två härigenom innan så det tror jag inte. Men det är jättebra, o de jag har går oftast inte sina tre månader ut (jag är jättebra, tralalala). O hon gick på om detta, o jag bara kände att försvinn. Jag skulle aldrig gå till henne ändå, även om jag skulle få det. För kemin var totalt fel, om man säger så. Till slut kom handläggaren o visade in mig i ett rum. Hon frågade bara om jag var jag, hälsade inte, presenterade sig inte, utan tog fram min fil på datorn o började fråga ut mig. Hm, allt står ju liksom i filen sen tidigare. Efter typ 7 min blev jag lite trött på det hela på denna person som jag inte visste vem hon var så jag frågade bara: Jaha, o du heter??? Lite ställd blev hon o svarade: Jaha..... o drog undan det långa håret från sin namnbricka så jag kunde läsa den, men sa fortfarande inte sitt namn. Konstigt beteende, eller? Serviceperson nr två på samma ställe! Hon skrev någon form av ny handlingsplan som var så crazy så bara kände, jamen skriv då bara jag kommer härifrån. Inget nytt möte inplanerat med någon handläggare, inget om vad de tycker man skall göra, inget alls. Jamen, eller hur! Far åt skogen, af, säger bara. Men jag borde inte vara förvånad för det är ju precis så det är, o dessutom i semestertider så blir det väl ändå värre *suck*. Kan säga att jag var LÄTT irriterad när jag gick därifrån.

Resten av dagen var bara varmt, klibbigt, o inget funkade ordentligt. Det här var första gången den här sommaren som jag kände att jag inte orkade med värmen. Men helt plötsligt, när solen fortfarande lyste för fullt, så öppnade sig himlen. Fast det blev inte mycket bättre efter det, tyvärr. One of these days liksom. Jag avslutade med en helt katastrofal middag. Hade varit o handlat o köpt kycklingfiléer som var med västerbottenost o soltorkade tomater som man bara kunde slänga in i ugnen i 20 min. Eftersom Lena skrivit en del om de här o tycker de är jättebra så tänkte jag, jamen jag testar dem då, för det var kort datum o riktigt billiga. Kan säga att jag stoppade in en bit i munnen o fick bara anfall. Jag brukar inte vara så känslig, men de här kunde jag verkligen inte äta. Så jäkla äckliga alltså! Hua! Mannen tyckte dock inte det var några fel, så han åt med god aptit, men jag kunde bara inte. Jäkligt kul när man är jättehungrig! Not! Fick bli ett snabbt hopplock med kallskuret, grönsaker o lite knäckebröd bara. Inget bra alls, kände jag, men nöden hade ingen lag. Tur man kunde gå o lägga sig tidigt iaf. Fy vilken jäkla dag!

Idag inga planer heller så vi får se vad som händer helt enkelt. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar