torsdag 4 augusti 2011

Måste fråga...

om det är någon mer än jag som har problem med att äta nu i värmen? Jag är hungrig, tar fram mat o innan jag börjat äta nästan så är jag typ mätt. O det spelar ta mig sjutton inte någon roll vad jag skall äta, varmt, kallt, sallad, lagad mat, frukt, knäckebröd..... ja, ni fattar. Visst, nu får jag ju iaf i mig vätskan, men mat är nästan hopplöst. O jag vet inte vad jag skall göra åt det. Jag har testat att bara ta lite proteiner för att se om det hjälper, men icke sa nicke. Hur har ni andra det med maten o ätandet i värmen? Eller är det bara jag som har det så här?

3 kommentarer:

  1. Jag har ätit så dåligt i sommar att det är otroligt. Jag har börjat tappa hår igen vilket är ett tecken på proteinbrist.
    Vår sommar har ju slagit alla rekord med två månaders högsommarvärme och då är det som förgjort att få i sig någon mat. Jag har ingen matlust, försöker dricka iaf men det är svårt.

    Protein intresserar mig inte. Möjligtvis en kaka då och då ;) men vanlig mat? Njet.

    Snart är det höst och då kommer nog matintaget igång igen, åtminstone bättre än nu hoppas jag.
    Vikten lär ju stå still om inte gå upp när jag äter så dåligt men det får bli så. Tvinga i mig mat funkar inte. Då får jag ännu mer antimatkänslor.

    Lycka till.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog haft det ok, för jag har kunnat äta det mesta, men jag tycker det är så nästan varje sommar egentligen, att man inte är sugen på varm, tung mat. Jag har istället försökt att få i mig typ kallskuret, oliver och tomater.. konstig blandning kanske, men det funkar bra.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig haft nåt direkt matsug i värmen. Men äta måste man ju ;)

    Jag jobbar med vikten jag åxå, lever jag på pulver just nu.. det funkar skitbra bara för att de är så himlans gott. Kör Slanka. Testade Cambridge innan, men Slanka slår allt. MUMS!

    Kika gärna in hos mig..

    SvaraRadera