torsdag 11 augusti 2011

Slit o släp!

Den här veckan är ju en katastrofvecka, kan man lugnt säga, på många sätt. Men igår, tisdag, blev det lite uppehåll i allt jobbigt för då åkte jag o Lena till Ullared. Vi hade pratat om det tidigare under sommaren men sen blev det lite tveksamt om jag skulle kunna. Men som sagt, igår bestämde jag att det får vara nog o frågade om hon var intresserad fortfarande. JAAAAAA, blev svaret *hihihi*. Så vi drog iväg efter att jag lämnat sonen på fritids. Det blev en trevlig tripp, mycket folk där nere men inga köer egentligen. Dock frågade mannen när vi kom hem hur det var när det var så mycket poliser där. Öööh, poliser??? Ja, sa han, det var ju poliser överallt där nere. Trodde han drev med mig, för i Ullared är det liksom inga poliser. Visst, vi såg en polisbil stående vid sjön när vi åkte hem, men de satt o åt korv, det var typ allt. Han trodde inte jag var klok eftersom de tydligen hade varit både inne på GeKås och patrullerat utanför in mass. Det hade varit några galningar som sprungit omkring i samhället med AK4:or o planerat att råna GeKås under dagen. Men som sagt, vi såg då inga *hihi*.

På kvällen var jag o sonens fotbolls- o klasskamrats mamma iväg o körde kundvagnar på Willys när de stängt. Det var för fotbollslaget som de spelar i, för att de skall tjäna lite pengar till klubben. Handlade om att samla in kundvagnar som inte stod på rätt plats o ställa dem i vagnställen. Vi hittade väl kanske ca 6 vagnar så det var klart på 10 minuter. Tungt jobb ;).

Idag var fritids stängt o eftersom jag inte kan vara hemma just nu så hade mannen bestämt att han skulle vara hemma med sonen. Men mamman som jag var med i går kväll frågade om inte sonen ville komma o leka med hennes grabbs idag, och det ville han ju naturligtvis gärna. Så mannen har hjälpt mig hela dagen. Urtacksam är jag för det, verkligen. Vad jag gör som är så slitsamt på alla sätt? Tömmer mina föräldrars antikaffär, lager och bostad. Min mamma gick visserligen bort för snart 6 år sedan, men allt i hennes antikaffär finns kvar och där är förråd fulla både med möbler och packade lådor som hon hade med sig på antikmässor. Och det är MYCKET kan jag säga. O efter en del diskussioner med bror o far så har jag fått lov att ta hand om alla möbler som är något att ha. Dessutom, innan det går att lämna iväg o sälja allt i lådorna, måste de märkas o gås igenom för att se vad som finns i o vad som ev kan vara av värde etc. Stor sortering i olika kategorier alltså *pust*. Så idag har vi kört typ 3 lass med olika sorters möbler, o vilka möbler jag hittat :). Herregud, där fanns mycket mer roliga saker än vad jag kunnat drömma om. Visst, det är inte bara att typ sätta ut dem på Blocket el liknande utan en del behöver limmas, målas mm innan det är dags för det. Men det tycker jag skall bli kul, om jag överlever det här slitet, vill säga. Dessutom körde vi hem ett lass med kartonger som hamnade i vårat förråd för att jag lätt skall kunna börja sorteringen i dem.

Jag har dessutom sökt jobb i dag. Ett jobb som varar i 2 månader o jag får väl se om jag får det. Men jag har iaf sökt det, så kan ingen säga något om det iaf ;).

Fryser gör jag också. Vart fan tog sommaren vägen??? 11 augusti o det var fleecetröja o strumpor på idag som gällde. Usch! Det här gillade jag INTE, det är helt klart. Vill inte att det skall vara höst redan ju.

Nepp, nu är det natten. Imorgon väntar mer bärande av möbler, o då utan hjälp av mannen tyvärr. Så jag tror att jag hoppar över träningen just nu. Känns som om jag tränar ganska bra ändå med allt lyftande o bärande. Suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar