fredag 19 augusti 2011

När man är trött en fredag......

vad gör man då? Absolut ingenting! Tack Hea o M för era kommentarer, de värmer skall ni veta :)!

Idag har jag provjobbat på restaurangen, o det är ju inte lätt att komma in o provjobba när man inte vet någonting om deras rutiner el vad som är tänkt att göra. Men jag har serverat fläsknoisette och fisk- o skaldjurssymfoni till ca 170 pers idag, torkat bord, fyllt på salladsbuffén som består av ca 20 olika sorters grönsaker o sallader. T om hällt upp öl, vilket jag aldrig gjort tidigare. Visst, första glaset skummade det bara, men sen så ;). Skam den som ger sig. De skall lägga om schemat över helgen o jag kommer att få en del jobb hos dem, även i köket vissa helger. Det är bara att hoppa, o det gör jag ju, o ibland så löser inte fallskärmen ut tyvärr ;). Men det är ju bara att testa, o jag är inte rädd för att testa nya grejer. Så vi får se vad som händer efter helgen ;). Han var lite orolig för att det inte var mer än kanske 4 timmar vissa dagar, men jag förklarade att just nu så är jag snarare glad för det, med tanke på min pappa o att jag tömmer hela affären o hans hus. Så det är helt lugnt, vilket han tyckte lät bra. Det blir med andra ord ett ganska omväxlande jobb med varierade arbetstider, o det passar mig precis :).

När jag slutade kom mannen o sonen gående o sonen såg allt annat än glad ut. Visade sig att han råkat ut för en olyckshändelse på fritids o fått ett hål i bakhuvudet. Fröknarna ville ringa mig men det sa han att det fick de INTE för min mamma är på sitt jobb idag, så ni får ringa pappa i stället. Gulle! Men pappa jobbar i Gbg o har  ingen bil så det tog ju en stund. Jag sa att när det händer olyckor så får man faktiskt ringa mig, men nope, det gick inte. Men vi åkte upp till närakuten, men det blödde mer än det var hål till, om man säger så. Så det behövdes inte limmas el sys, som tur var. Det var en klass"kamrat", som är ett riktigt orosmoment i klassen, som helt plötsligt gått o dragit ner sonens byxor, hur man nu kan komma på en sak. Sonen blev förbannad o sparkade till honom o sa att han skulle sluta. Då tog korkskallen sin jacka o slog i huvudet på sonen, o olyckligtvis så träffade dragkedjelåset i huvudet o slog upp ett djupt sår. Jäkla unge! Kan säga att vi är ganska trötta överlag på det här barnet, det är liksom inte första gången han bråkar. Så nu räcker det faktiskt!

Var uppe hos pappa en stund också, o de hade gett honom en hel del smärtlindring så han var lite dimmig, men ändå bättre än tidigare i veckan.

Nu skall jag göra lite pasta o sen är det Ice Age 2, har sonen bestämt, eftersom den går på 4:an.

2 kommentarer:

  1. Tack dina fina ord i texten:)
    Klart vi ska stötta varandra. Roligt att det gick bra på jobbet första dagen och som även jag brukar säga..skam den som ger sig...
    Gulligt av sonen som inte ville störa mamma på hennes första dag. Han ser hur viktig det är för dig, underbart.
    Tråkigt att det finns en kille som tydligen inte alls mår bra i skolan. Han behöver ju få hjälp så han inte behöver agera ut mot de andra barnen. Ta in hans föräldrar genast tillsammans med rektor för att visa att detta är inte alls ok.
    Hoppas det löser sig för er alla.Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid varit otroligt impad av folk som kan jobba på restaurang. Att hålla allt i huvudet, stressa omkring och veta vem som skall ha vad, att inte laga till fel saker i köket osv. Och att sen bara gå in och klara det galant första dagen, heder åt dig! Jag hade suttit i ett hörn och varit ett nervvrak, ge mig mitt kontorsrum där jag kan stänga dörren om det blir för mycket liv och rörelse... :) Hoppas verkligen du får precis så mycket jobb som du vill ha!

    SvaraRadera