lördag 30 juli 2011

Sitter o funderar på vad jag skall göra.... idag, imorgon, nästa vecka, resten av mitt liv. Det är inte lätt att veta. Igår var det lugnt  för jag har fortfarande ont i halsen. Visade sig, vid samtal med dottern, att svärsonen också har det o fått det samma dag som jag. O i går morse skickade dottern sms att nu var hon skitdålig också. Halsfluss har både hon och mannen så nu går de på penicillin. Hoppas att barnbarnen klarar sig. Mitt onda börjar släppa även om det är långt ifrån bra. Men jag har inte halsfluss, bara ont.
Idag hade jag tänkt åka till Jennylund (heter det väl tror jag) för det är hästtävlingar där o kompisen kommer ner från Söderhamn för att två av hennes döttrar skall tävla. O eftersom vi inte träffas så ofta så får man ju passa på när hon nu är i närheten. Men eftersom de inte har någon hästskötare med sig så kommer hon vara helt osocial o bara fixa hästar hela tiden, så vi bestämde att vi träffas efteråt o går ut o käkar istället. Undrar var i herrans namn man går hän där *hihi*. Känns inte som det är världens metropol vad gäller restauranger ;).
Nästa vecka är sista veckan ledigt för mannen. Jag skall gå till af för att anmäla mig arbetslös igen *suck*. Då kommer alla frågorna att komma, vad jag vill göra mm. Säg det! El till viss del vet jag ju men eftersom jag inte har någon kockutbildning så lär jag inte få några såna jobb som jag vill ha. O jag vill ju inte jobba på krogen kvällstid liksom. Tittade lite på utbildningar, men då är frågan vad man skall välja. Om jag vill jobba på restaurang är det ju en o om jag istället skulle vilja jobba mer med storhushåll så är det en annan. Men alltså, är det det jag vill? Laga typ 800 portioner köttfärssås. Fattar ni hur kluven jag är eller? Sen hittade jag en 14-dagars kurs till kock! Jamen tjena! Inte fan kan man väl bli kock på 14 dagar?!?!! Låter helt sjukt att de ens kan kalla den så. 14.000:- kostar den dessutom, så den känns inte riktigt aktuell. Men jag var ju tvungen att kolla vad den innehöll iaf.

Visst, jag har fortfarande demat att fortsätta med. Men ju mer jag tänker på det desto mindre vill jag. Det är inte så kul att bli mottagen som man är något som katten släpat in i butiken. För ofta är de riktigt dåliga på att ta emot oss demonstratriser i butikerna. Väldigt många vill inte ens ha demon så de kan vara rent av otrevliga. O sedan alla dessa gratisätare som sliter o drar i det man skall servera o blir griniga när man inte är klar 1 minut efter att demot börjar. O som tycker att det är ok att ta 5 smakportioner av samma sak, för de är ju så hungriga. O handla har de överhuvudtaget aldrig ens tänkt göra. Ja, ni hör vad jag tycker om det va?! O alltid jobba fredagar till kl 19.00 vilket innebär att man sällan är hemma före kl 20. Inte alltid så kul precis. Visst, det är en inkomst men jag är ju en person som är väldigt mål- o resultatinriktad o behöver utmaningar, tyvärr, o då är det inte världens mest stimulerande jobb precis. Så vad sjutton skall jag hitta på egentligen??? Har ni några förslag?

Nu skall jag försöka få i mig lite att äta, igen. Ha en underbar dag o njut av sommaren!

2 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt att veta vad man ska bli när man blir stor(lite skoj)
    Jag har också ett dilemma eftersom jag är barnskötare och vi kommer ju bara åka ut i en pool allt eftersom,,det vägrar jag jobba.
    Så jag måste också läsa vidare eller byta het..Men jag kan ju inget annat...
    Jag hoppas du kommer hitta din väg vad du vill göra,och hur du ska göra för att komma dit:)
    kramiz kramiz och ha en underbar söndag

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Helena och peppar till att du kommer hitta din grej.
    Jag antar att du står uppsatt på alla listor som finns med vikarier på typ förskolor och liknande, men du kanske ska kolla runt lite på privata alternativ. Det finns ju många skolor inom den sfären också.
    Min syster som jobbade på en förskola lagade all mat från grunden och alla barnen älskade det..

    I övrigt: *peppkram***

    SvaraRadera