torsdag 18 augusti 2011

När man inte riktigt vet nånting.....

och dagarna går i varandra, ja då är det lite jobbigt. Jag tillbringar väldigt mycket tid av dygnets timmar just nu hos min pappa som ligger på sjukhus, igen. Han har blivit mycket sämre, men stundtals bättre. Ja, det låter helknasigt, men det går väldigt upp o ner, från timme till timme. Nu är han flyttade till vårdavdelning i Kba så det är iaf inte så långt hemifrån. Men det är jobbigt att bara kunna se på o inte kunna göra någonting för att han skall må bättre. Men det går ju inte att göra någonting åt hans cancer utan det blir bara sämre o sämre.

Mitt i all bedrövlighet så har jag fått två positiva mail. Ett var ett svar på ett jobb jag sökt, det enda efter semestern, eftersom tankarna inte riktigt ligger på jobb just nu, om man säger så. Just det jobbet var tillsatt men de ville ha mig på en intervju för ett annat jobb hos dem, i köket på en golfrestaurang i bl a kallskänken. Alltså inte kock, eftersom jag inte är utbildad till det, utan det visade sig att det handlar om uppläggning av varm mat till viss del, göra i ordning salladsbuffén som består av typ 25 olika sallader etc, göra smörgåsar, sallader o sedan har de tänkt att börja med egen brödbakning istället för bake off. De har alltså en fantastisk salladsbuffé men bakar alltså inte sitt bröd. O så har de köpkakor o köprulltårta till kaffet o det är också något de vill o tänkt förändra. Så de skall testa den här o nästa månad o se om det ev skulle kunna funka o om det räcker att de tar in en person till. Jag var på intervjun idag o skall in o provjobba imorgon. Eftersom de bedömde pappas läge som stabilt så tänkte jag att go fore it. Crazy? Ja, kanske, men jag kände att jag måste prova iaf. Sen får vi se om jag får fortsätta. Det känns iaf positivt att de vill ta in mig för att testa trots att jag inte har någon eg utbildning, bara lite erfarenhet.

Det andra mailet trodde jag var ett skräpmail som hamnat i inboxen ändå. Men jag öppnade det o det var inte ett skräpmail. Jag blev alldeles ställd när jag läste det o fick läsa det flera gånger. Jag har blivit uttagen till audition för Sverigen Mästerkock! Herregud! O jag har inte sökt, det kan jag tala om. Det har jag alldeles för dålig självkänsla för. Men min galna dotter o hennes man låg bakom det här. De har alltså svarat på frågor o dessa svar har lett till att de plockat ut mig. Tror ni jag fick halvt om halvt ångest eller???!!! Men samtidigt är det ganska häftigt, eftersom de har ju inte låtit alla som sökt komma med. De har fyra orter o tillfällen som man kunde välja ett av för en första träff med en förjury o dit skall man ha med en maträtt som serveras kall. Går man vidare där skall man dagen efter laga mat på plats under 40 min och sedan under 5-10 min presentera den o sig själv inför juryn, alltså herrarna Morberg, Mannerström o Alguerlay. Jesus vad jag kommer vara nervös om jag ev skulle gå vidare till den dagen. Det får man ju inte reda på förrän på fredagen men jag måste ju redan nu planera vad jag ev skall laga. På 40 min. Och jag har i nuläget ingen som helst aning om vad jag skall hitta på.

Jag valde naturligtvis Göteborg o det är fredagen den 23/9 det är dags för den första uttagningen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att pappa inte blir sämre utan snarare kanske, förhoppningsvis, lite bättre, så jag kan göra det här. För visst är det nervöst men ändå häftigt. Nu skall jag gå o lägga mig, när jag nu för en gångs skull är hemma i någorlunda tid. Så natti natti, om det fortfarande finns någon som läser, med tanke på mina täta besök här ;).


2 kommentarer:

  1. Först vill jag sända massor av kramar till dig som genomgår detta helvete med din sjuka pappa..usch så tråkigt!!
    Sedan till det roliga och spännande
    Roligt att du ska få prova på ett nytt jobb och hoppas de gillar dig och vad du gör och att Du gillar det och kan vara kvar !!
    Knasmejlet,,fantastiskt roligt att du ska få prova en sådan chans,.wow säger jag bara...Dina nära kära tror på dig i max,och underbart att de gjorde detta. Nervös...kan jag verkligen förstå..men kör hårt min vän !!
    Jag håller alla tummarna
    kram

    SvaraRadera
  2. Men gu'!! GrATTIS!!!! Så jäkla roligt och spännande och jag håller tummarna för dig så mkt jag kan - på BÅDA mailen! :))

    SvaraRadera