onsdag 3 augusti 2011

Varmt!

Tjohej vad varmt det är. Sommaren är verkligen i sin fulla prakt just nu. Visst är det skönt, men ibland tappar jag nästan andan pga syrebrist *hihi*. Ja, det låter inte klokt, jag tycker verkligen om när det är varmt men jag vill kunna andas riktigt också. O ibland fattas det lite syre känns det som. Jaja, virrigt blev det.

Igår var vi i Partille för att utnyttja en deal jag köpt för några veckor sedan. Det var stor biltvätt med invändning städning mm o det kändes jätteskönt att få gjort det. Bilen blev jättefin o det till ett bra pris, 128:- istället för 320:-. Att köra in bilen i en vanlig biltvätt kostar ca 170:- så jag var jättenöjd :).

Måste bara berätta om när vi var på Liseberg i lördags. Jag blev hungrig, naturligtvis, så vi bestämde oss för att gå till Hamnkrogen o äta. De hade ju en hel del att välja på, men jag kände att det var väldigt mycket mat, så när jag upptäckte en förrätt med olika skaldjur till dagspris tyckte jag det lät bra. Tyvärr var den slut pga räkbrist, o jag förklarade varför jag ville ha just det så säger vår gulliga servitris att man kan få halva portioner av allt på menyn, inga problem. Jag tycker alltid att det känns så tråkigt när man får slänga en massa mat o det är ju inte alltid man kan el har lust att be om doggybag heller. Hon höll med helt o hållet o gick igenom menyn med mig o talade om vilka som var väldigt feta etc, alltså mycket serviceminded måste jag säga. Mitt val föll till sist på ett smörrebröd med rostbiff för det kändes som lagom i värmen. In kom en jättebit danskt rågbröd, fylld med rostbiff, säkert 8 skivor el nåt, *hihi*. Inget snack om danskt smörrebröd inte. Det var den svenska varianten. Kan säga att jag inte åt upp allt o prioriterade rostbiffen. Är ni på Liseberg o skall äta så kan jag verkligen rekommendera den här restaurangen, med tanke på deras mat o deras serviceinriktade personal, big time.

Idag styr kosan söderut i vårt län. Vi tänker ta en tur ner till Falkenberg med omnejd. Blir bl a ett besök i Olofsbo för bad o hälsa på min faster o farbror som har stuga där nere. Sedan får vi se vad som händer. Kylväskan skall med iaf, för det blir nog lite gårdsbutiksbesök :). Ha en bra dag :)

6 kommentarer:

  1. En underbar servitris i en underbar restaurang låter det som:)
    Så ska det alltid vara,att de tar sig tid och ger råd..underbart !!

    Ha en underbar resa och välkommen till Halland:)
    kramizar

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen härligt med sån personal.
    Tack Helena, men jag är ju redan Halläning sedan många år, åkte bara lite längre söderut ;).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blir tokig! Jag kan inte kommentera... Antingen har du fått 57 kommentarer från mig nu eller också ingen alls... Tack i alla fall för tipset om Hamnkrogen! Kram

    SvaraRadera
  4. Vi var på Liseberg för några veckor sedan, åt dock inte på Hamnkrogen utan på Tyrolen (eller vad den heter). Inte fullt lika serviceinriktade kan jag säga... Nu löste det sig iallafall men inte så smidigt...
    Lite avis på dig som får tillbringa soliga dagar i Olofsbo, vid havet :-). Jag har tillbringat alla mina barndomssomrar där nere, nu sedan jag blivit vuxen åker vi dit minst 1 vecka/år och jag längtar redan tillbaks :-)

    SvaraRadera
  5. Hihihi, Lena, går allt din väg just nu ;)? En kommentar har jag fått från dig bara :). Tipsar gärna :). Kram!
    Lotta: Vi var bara där några timmar. Vi bor ju inte mer än knappt en timme därifrån så det blev en dagsutflykt bara. Men fint är det :).

    SvaraRadera
  6. Precis SÅ vill man att det ska vara på restauranger när man går på dem.
    Jag kan säga att jag är som du, jag avskyr att slänga mat när man inte behöver, men jag blir SKITförbannad när man får svaret:
    - Ja det är klart du kan få en halv portion, men det blir samma pris som vanligt.

    Idioter!

    Då vill man hellre mötas av såna som du råkade ut för..

    SvaraRadera