torsdag 23 februari 2012

En liten prinsessa!

I morse när jag slog på datorn möttes jag av att kronprinsessan åkt in på förlossningen. O medan jag åt min fil berättade prins Daniel att han blivit pappa, något rörd var han av det hela, det märktes verkligen, till en liten flicka. Förstår hans känsla för det är ju verkligen något vidunderligt det här med att få sitt första barn :). Vad som slog mig var att han såg likadan ut vid presskonferensen som vid en officiell middag typ, lika välkammad o i sin kostym. Undrar om han alltid har den på sig, o om det satt på under förlossningen också ;)?

Idag fick vi tillbaka vårat prov vi hade för några veckor sedan i varmkök grundkurs. Hade 67 rätt av 70 möjliga, betyg MVG, så det får man väl vara nöjd med ;). Fick också reda på betyget på kursen, eftersom den är färdig nu. O slutbetyget på den var MVG med motivering att jag är självgående, har inga problem att lösa uppgifter o lagar maten vi får i uppgift med bra resultat samt att jag oftast inte har några problem att jobba med folk. Känns ju bra det också :). Sen kan jag tänka på att ibland tänka mig för i en del situationer, o frågade vad hon menade, o det var en syftning till insidenten för ett tag sedan då någon tyckte att jag var rasist. Ja, men tjena. Nu förstod jag vad det handlade om, eftersom jag, efter att ibland sagt en sak typ 20 gånger till en person, när hon frågat mig något, o man förklarar hur man menar i receptet, o när de lik förbaskat den 21:a gången gör på helt annat sätt så att resultatet inte blir så bra, blir lite trött på hela situationen. Jaha, då är man rasist! Eller hur?! Men visst, jag skall vara så jävla len så de kommer kräkas på mig, just wait and see. Det är bara den här läraren som sagt något om det här, o just hon skall inte riktigt kasta sten i glashus, eftersom hon ibland har en lite rackig attityd. Men men, hon är ju lärare så då får man ju säga vad o hur man vill till eleverna. Men hon gav mig ett MVG i betyget iaf så jag får bara bita ihop o le. Så nu har jag två avslutade kurser där vi fått våra betyg o MVG i båda. Känns bra :).

Vi gjorde korv på varmkökslektionen idag. Intressant eftersom det inte var köttkorv som skulle göras utan lite andra sorter med mer smak i, om man säger så ;). Jag gjorde lammkorv med chili i o en serbisk korv kryddad med spiskummin, dragon, lök o vitlök. Lammkorven blev STARK men god, o den serbiska var jättegod. Bakade korvbröd också till lunchen då vi åt korv av alla de sorter, mos, stuvad vitkål, snabb vitkålssallad o gurkmajonäs. Resterna på vår korv fick vi ta med hem, så mannen har ätit av den till middag, o han tyckte den var jättegod.

I morgon är det storkök igen, får se vad det blir för något imorgon. Ha en fin kväll :).

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med korkad lärare . trevligare med bra betyg. Grattis!

    ;)

    SvaraRadera
  2. Tack :). Vet inte om hon är korkad eg, men tänker kanske inte efter alltid.

    SvaraRadera