fredag 17 februari 2012

Fredag igen :)

Ja, så var fredagen här igen :). Skönt säger jag. O idag skall vi börja med storkök, första passet nere i lunchrestaurangen. De serverar sådär en 200-300 gäster utifrån varje dag, så det är ju lite mat att laga ;). Undrar hur det kommer gå?! Flera av klasskamraterna är väääldigt nervösa för det här, o visst, det är ju lite annorlunda än att laga typ 4 portioner mat. Men vad sjutton, vi har ju lärare där som är till för att handleda oss, o de lär ju inte låta oss servera något som smakar apa liksom. Så det är bara att bita ihop o göra det absolut bästa man kan :). Jag tycker det skall bli intressant iaf.

Pappa kom hem igår, till slut efter en del turer som jag skrev igår. När väl transporten kom o de fått in honom i bussen så visade det sig att de "glömt" att beställa egen transport, så det innebar att han fick åka runt kommunen ett tag för att hämta upp andra o lämna av dem innan han fick komma hem. Jävligt bra när man är ganska dålig o trött *suck*. Så jag morrade lite till en stund. O kallt blev det i den här bussen eftersom de stora dörrarna öppnades flera gånger så han blev ganska nerkyld under resan också. Fick göra en massa varmt te för att få upp värmen på honom när han väl kom hem. Det var ju liksom inte det bästa vädret här nere igår, snöade, blåste o sedan övergick det till mycket blöt snö. Men nu är han hemma iaf. O hemtjänsten har tydligen satt in mer personal just för att han skall få all den hjälp han behöver hemma, o det känns ju ganska skönt iaf. Frågade honom vad han tyckte om att vara hemma, o svaret var, jag är inte hemma ännu. Fråga mig i morgon för just nu känns det inte som hemma här. Kan jag ju iofs förstå eftersom han just nu tillbringar nästan lika mycket tid på sjukhuset som hemma i sin lägenhet.

Behöver jag säga att jag var ganska trött på kvällen, när jag väl kom hem? När klockan var tio somnade jag gott tillsammans med sonen ;). Helt slut, den här mentala berg-o dalbanan jag åker just nu tar hårt på en, det känner jag nu. Jag säger att det är ganska skönt att ha skolan som andningshål, för där måste jag fokusera på vad jag gör hela tiden.

Nu dags att ge sig iväg. Ha en riktigt bra dag. O kör försiktigt ni som skall köra bil, det är halt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar