måndag 13 februari 2012

Första sportlovsdagen.....

för sonen alltså, inte för mig. Här är det minsann inga lov. Men mannen har tagit ledigt hela den här veckan o skall göra saker med sonen, o fixa en hel del hemma :). Jag har iofs varit ledig idag, o har även ledigt på torsdag, men jag hade bokat en tid för en slimfit-behandling i Borås. Så de åkte med dit o gick o badade på äventyrsbadet under tiden, o även dottern till henne som jag gör behandlingarna hos. Japp, det är ju en kompis till mig så vi umgås familjevis, o dottern ville gärna följa med så då fick det bli så :).

Jag har ju gjort några behandlingar nu, även om det tyvärr inte blivit varje vecka som det var tänkt från början. Men det är ju livet som kommer emellan hela tiden. Men det händer saker efter varje behandling o det är inte negativa saker, om man säger så :). Jag var ju ganska säker på att jag skulle få ett rejält överhäng på magen, o förmodligen inte skulle få några problem att få en magplastik. Det kan jag säga att jag INTE kommer att få, för jag har inga 3 cm överhäng som Halland har som gräns. Men jag är jäkligt irriterad på min degiga mage, men det blir bättre o bättre. Javisst hade det varit jättebra om jag hunnit träna, men det finns inte på världskartan att få in det också just nu. O det handlar inte om prioritering för dygnet har tyvärr bara 24 timmar o veckan 7 dagar, så är det ju bara. Det hade sett annorlunda ut om pappa varit frisk, men i nuläget så prioriterar jag honom, min familj o skolan. Träna får jag göra en annan gång helt enkelt. O under tiden så gör jag behandlingarna för då får jag dessutom en lugn stund med relaxing :). Nästa gång skall hon dessutom börja göra bröstlyft, o det skall bli jäkligt spännande o se om det funkar på de här bassetöronen ;).

I morgon är det skola igen med kallkök på eftermiddagen. Skönt med sovmorgon :), även om jag ändå vaknar vid 6.30. Men man behöver ju iaf inte stressa :). Sonen vill gå till fritids eftersom de skulle gå o bowla så det får bli så. O så kan mannen fixa här hemma under tiden. Köpte en ny diskmaskin o det vill inte bli riktigt tätt, så det får han fixa då :). O lite annat ;). Eftersom det är ett renoveringsobjekt, det här huset, så finns det att göra hela tiden. Undrar när man blir klar egentligen?! Säkert vilket år som helst *hihi*.

Nu är det snart natten, så natti natti, o suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar