tisdag 28 augusti 2012

Det är mycket nu.....

Skolan är i full gång. Vi har avklarat så gott som alla lunchpass i storkök, förra veckan. Dessutom påbörjat, o avslutat, en ny kurs i servering med bar- o vinkunskap. Hade prov i går, teoretiskt o praktiskt, i att duka upp ett kuvert, snyggt o riktigt. Vi har också påbörjat en ny kurs med à la carte, på kvällstid, den här veckan. Test i Näringskunskap på torsdag, så ja, det är en del just nu.

Dessutom var det fotbollscup i lördags, hade en leverans av en doptårta till sonens kompis vars lillasyster döptes. Så här blev den:



Älskar att göra doptårtor. Där kan man verkligen få ut all skaparlust man har *hihi*. Älskade de små fötterna, hittade en form som man gör dem i när vi var på Tivoli i somras o kände direkt att den måste jag bara ha ;).

Annars är det mycket förberedelser för helgens bröllop. Jag håller på att kärna smör, har beställt allt jag behöver till maten o tårtan, planerar dukningen o lite hyss som skall vara med. I lördags var mannen iväg på svensexa med brudgummen, som blev något paff eftersom han trodde att han skulle klara sig *hihi*. Den här veckan går helt i matlagningens tecken. På torsdag skall jag åka till Feskekôrkan efter skolan o laga maten. Som tur är så slutar jag redan klockan tolv, så jag räknar med att så gott som allt kommer att bli klart. På fredag åker vi upp på förmiddagen o där lägger jag upp allt o dekorerar, gör klart tårtan o dukar. O naturligtvis gör allt det sista som inte går att förbereda, som t ex sätter degen till brödet så det jäser över natten till lördagen bl.a. Gissa om jag har listor på allt som skall göras ;). O bockar av efter hand. Så det känns som det är under kontroll det mesta iaf :).

Nu åter till pluggandet av Näringslära *pust*. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar