lördag 11 augusti 2012

Askersund

Hej hopp.
Nu är jag i Askersund på ett litet mysigt B&B, Lilla Caféet o sitter i sängen o surfar runt lite här o där. Köpte mig en ny dator igår, en vit o gammalrosa metallic, jättefin. O så snabb :). Så den fick följa med hit upp. Skall jobba på hundutställning imorgon, för rasen Rhodesian Ridgeback, o jag har med mig min goa "parhäst" K som jag jobbar mycket o gärna med. Hon var lite trött så hon har somnat i sängen bredvid här *hihi*.

Vi körde upp i eftermiddags, o gps:en fick fnatt o drog oss ut i skogen så det blev en liten omväg på en mil ca *suck*. Men fram kom vi iaf. Strålande sommarväder, kors i taket, o det har vi beställt tills imorgon också. När vi väl hittat vart vi skulle bo och inkvarterat oss tog vi en sväng ner på "stan", närmare bestämt mot hamnen där vi blivit rekommenderade en restaurang av Ankan för mat måste vi ju ha. Kan väl säga att vi inte var missnöjda :).

 
Det här var utsikten från bordet vi satt vid o åt. Inte helt fel ;).

Jag beställde deras rekommendation, rökt röding med smörslungad potatis o romsås


och jag blev inte missnöjd :). Tog en cider till men den klarade jag inte av att dricka upp. När jag hade druckit upp halva sa det bara pang i skallen o det var bara att sluta dricka. K skrattade gott åt mig, för hon sa att det märktes verkligen när det bara smällde till. Men som tur var så efter en halvtimme var det borta.

Imorgon skall jag hålla reda på en massa Rhodesian Ridgebacks i utställningsringen. Men det brukar inte vara några större problem. Deras handlers är ganska drillade så det blir med största sannolikhet en ganska lugn dag, bara se till att skriva rätt i alla listor o papper som skall fixas :).

Nu är det natten tror jag eftersom telefonen är ställd på 6.15 imorgon bitti. Huvaligen, men jaja, så är det. Håll nu tummarna för att regnkläderna inte kommer att behövas imorgon, utan vi får ha en lika fin dag som det varit idag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar