tisdag 7 augusti 2012

Regn!

Varenda jäkla dag regnar det ta mig fasen! Så jäkla trött på vatten som kommer uppifrån nu va, så jag vet inte vad jag skall göra. Det här är ju min sista lediga vecka, o inte hade jag tänkt tillbringa den inomhus liksom. Morr! Får inget gjort, känns bara tråkigt allting ju. Hundarna tittar på mig som om jag är helt dum i huvudet när jag säger att de skall gå ut. De blänger på mig, fnyser o går o lägger sig. Den gamle kan nog hålla sig hur många timmar som helst bara han slipper bli blöt om fötterna. För blöt, det blir han verkligen utomhus nu. Får fundera på om det är såna här man skall skaffa sig nu:


Sonen är dessutom fortfarande sjuk så livet är verkligen stenkul. Han är grinig som fasen för att han inte mår bra, o hur kul är det att höra på tror ni?! 

Vad sjutton skall man hitta på när allt är gjort redan? Jaja, visst man kan röja i källaren osv. Men det har jag överlåtit till mannen, han skall ju också ha något att göra liksom. Mer än att titta på OS menar jag. På tal om OS, tittar ni något på det? Kan inte säga att jag är någon större tittare precis, slänger nåt getöga ibland, men råkade få på det när det var kulstötning, herrar. O även sonen reagerade, de ser inte speciellt vältränade ut, de grabbarna precis. O det lilla jag sett av damerna i samma gren, så var det ju liksom inte de kvinnligaste kvinnorna som sysslade med det. Jaja, det är onekligen olika i olika idrottsgrenar hur kropparna ser ut, det kan vi nog vara överens om ;).

Jaha, o där tappade jag tråden ;). Det var det där vad man skall hitta på i tråkvädret. Vad gör ni? Jag har ju syltat o saftat redan, så det är klart för nu. Så då blir det lite shopping ;). Igår hittade jag Jan Hedhs bok om tårtor. O my sweet lord vad den mannen är skitduktig. För ni vet väl vem han är? Skånes mästerkonditor big times! Han gör de mest underbara skapelser vad gäller bröd, kakor, desserter o tårtor. Det är så man blir gråtfärdig när man ser hans skapelser. O helt plötsligt har det ramlat in en del tårtbeställningar till dop, bröllop, födelsedagar o valpträff. Skitkul, men ibland behöver man lite input, o då ramlade jag på den här boken. Behöver jag säga att den följde med mig hem ;)?! Visst, finns inte en chans att jag kan göra såna saker som han, eftersom han hållit på med det här i hela sitt liv, men det finns fantastiskt många fina recept o beskrivningar, så idéer kan man få :).

O sen kan man ju shoppa på nätet också ;). Jag är med i en internationell inköpsunion, Lyoness, som håller på att växa i Sverige nu efter flera år i övriga världen. Där har jag nu köpt mig en del presentkort på Stadium och Elgiganten, eftersom jag får ganska bra rabatter då när jag köper dem genom Lyoness. O nu har jag hittat mig en ny dator :). Har hittat en Samsung med bra processor, minne o hårddisk mm, o så finns den i flera färger. Bl.a. i vitt och rosa :). Priset på den är 6.995:- just nu, o så får jag 6% tillbaka när jag köpt mina presentkort så då blir det ju lite billigare ändå :). Så på torsdag skall jag iväg o köpa mig den, yes! Visst, jag har fortfarande min gamla laptop, men den har kraschat ett par gånger, fläkten går mycket o den stänger av sig med jämna mellanrum. Så det känns som det är bra om jag förekommer o köper en innan den lägger av helt. Så får sonen överta den o spela o surfa på den tills den inte vill längre.

Det roar jag mig med i regnet. Vad gör ni?

2 kommentarer:

  1. Jobbar! Så roligt har jag det. OCH läs bloggen så får du se vad jag "roade" mig med igårkväll. Blä!

    Annars är det jefla bra, som Sean skulle sagt. ;)

    SvaraRadera
  2. Kul med jobb ;). Japp, vandrar raskt in till dig :). Fast det låter ju inte som det blir kanonkul läsning precis ;).

    Jaja, den Sean, den Sean. Han går för fullt o har gjort hela husbilssemestern också, *pust*.

    SvaraRadera