fredag 10 augusti 2012

Kult

Igår var det ju verkligen strålande sol hela dagen! Yes! Dock är ju ordningen återställd idag med allt annat än blå himmel, suck. Nåväl, åter till gårdagen. Har en god vän i pudelvärlden som har fått i uppdrag av pudelklubbens centralstyrelse att skriva ett "In memorian" över min pappa i pudelnytt, deras tidning. Min pappa var ju en hundmänniska o föreningsmänniska av stora mått, o det har skrivits några olika sådana här i olika tidningar. Lika glad över att det är så blir jag som jag blir ledsen när jag läser alla fina ord som skrivs om honom, o saknaden blir ännu mer påtaglig. Min vän bad mig komma ner till henne för att läsa vad hon skrivit o för lite korrekturläsning o korrigering eftersom jag sitter inne med mycket uppgifter om hans hundliv. Jag blev också ombedd att ta med mig några bilder av honom i hundsammanhang. Jag hittade ganska många från mammas o pappas enormt fina uppfödning med både hundar o bilder på honom o henne o tog med mig ett gäng. Det var så roligt, o ledsamt, att titta på dessa tillsammans med henne o jämföra klippningarna på pudel utställningssammanhang genom årtiondena, för det är verkligen enorm skillnad. Hon fick ihop sin artikel o ett par bilder till det hela. Skall bli kul att få se det i tryck, för naturligtvis har jag bett om ett ex av den tidningen :).

Sen hem o göra sig iordning o iväg med familjen till Skårs gård där de har pannkaksfrossa på torsdagar o sedan uppträdande. Igår var det en gammal god vän till mig som skulle sjunga så det ville jag gärna höra. Efter hans uppträdande körde de dessutom filmen Grease:





Sorry att kvalitén på bilderna inte blev de bästa, men det var utomhusbio o telefonkameran är inte jättesnabb i mörker ;). Men den filmen är verkligen kult! Såg den nog 7 gånger på bio, sedan har jag sett den ganska många gånger både på tv och video. Alltså, när man tittar på den så undrar man ju eg hur man var funtad när man tittade på den 7 gånger, men samtidigt så är den ganska kul, o musiken är bra fortfarande, tycker jag. Det var mycket folk där i alla möjliga åldrar o jag tror att jag inte var ensam om den känslan jag hade. Att det var utomhus med en jättefin kväll gjorde ju inte saken sämre. Men tur att det fanns filtar att vira in sig i, för det var inte varmt framåt kvällen. En av sonens kompisar med familj var också där, så han hade också jättekul, både innan filmen, o sen satt de o tittade på filmen o kommenterade både det ena o det andra ;). Men de gillade den också, trots sin ringa ålder *hihi*.

Gjorde också filbunke igår, som jag åt till frukost idag, med kanel. En knäckemacka med leverpastej o färsk, svensk gurka till, o lyckan var fullkomlig *hihi*.

Ha en bra dag. I morgon åker jag till Askersund o jobbar på hundutställning igen.

3 kommentarer:

  1. Åh, min absoluta filmfavorit alla tider! Jag såg aldrig den på bio men på video säkert hundra gånger och jag kan än i dag alla repliker i filmen. *haha*
    Det var skillnad på film förr och nu! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, då missade du något när du inte såg den på bio ;). Kan väl säga att jag kunde varenda sekvens o våra kompisar skrattade lätt åt mig ;). De är några år yngre så de hade inte lika stor koll som jag *hihi*. O ja, det är skillnad på film o film. Se på Dirty Dancing bara :))). Det är också en favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är såna filmer man lutar sig tillbaka på när ungarna drar fram alla nymodernigheter.
      Pålitliga rullar med goda värderingar. *haha* ;)

      Radera