tisdag 3 januari 2012

Nyårsbilder från bröllopet :)

Jag lovade ju lite bilder o här kommer de. Men jag börjar med en bild från julafton i julstassen ;). Behöver jag tala om att jag är lite trött här, o lite irriterad på sonen som levde rövare en stund ;). Men ni får bortse från minen *hihi*.

Nu får ni följa med på sagobröllop istället :).

Det vackra brudparet på väg in i kyrkan. Deras två barn, 7 o 10 år är näbbar :).




Visst är hon vacker, min älskade vän?!



O efter en hel del klädbyten under dagen innan avfärd så slutade det med den här stassen. Kände mig först lite sådär att ha svart på mig när det är bröllop. Men jag kan säga att jag var inte ensam om det ;). Det var ju trots allt nyår.


Vi serverades mycket god mat. Till förrätt, inte fotad, var det toast Skagen, o jag fick en special utan majonäs :). Jättegott var det. Sedan serverades det en jättegod buffé med helstekt oxfilé.....

   lättrökta babyrackribs, chipotlemarinerade kycklingspett.......


en glazad lax, med en glaze jag inte kommer ihåg namnet på, men lite styrka i utan att det var för mycket :).....


Tillbehör var majskolvar, cheddarbakade potatishalvor, blandad sallad.......


Coleslaw o ett hembakat jättegott bröd som inte kom med på bild ;) ........


Bruden var lite hungrig vid det här laget ;).....  


Det var naturligtvis några såser till det hela, barbequesås, bearnaisse o en vitlökssås.


Till dessert serverades en Baileyspannacotta. Lite för fet o söt för min smak, men alla andra tyckte den var jättegod ;). Sedan skulle det dansas bröllops"vals" naturligtvis. O till slut fick bruden ihop sitt släp också ;).


Jajemen, jag o mannen kunde naturligtvis inte sitta stilla heller när det spelades bra bugglåtar ;).


Det strävsamma paret *hihi*.


Efter en stund kom bröllopstårtan in. Cupcakes med en krämig chokladbotten, chokladmousse ovanpå, ovanpå det en jordgubbsmousse o högst upp en björnbärsmousse (tror jag). Allt täckt med sugarpaste, så sött var inte rätta ordet. Jag åt 1/3 o dumpade naturligtvis ;). Fy vad illa jag mådde. Tur det gick över snabbt iaf.


Brudparet hade lite balansering en stund *hihi*.


Måste bara visa den här underbara bilden. Storebror blev lite inspirerad under dagen o "friade" till lillasyster :). Viss är de gulliga?! Han sätter en jordnötsring på hennes finger *hihi*.


Den här asken hade sonen byggt av Lego dagen till ära o i den förvarades ringen innan vigseln. Så gulligt!


Det sköts fyrverkeri på tolvslaget, o det var inte måttligt med det heller. Jag gick in, gillar inte riktigt fyrverkerier när jag behöver höra dem. De hade också köpt kinesiska lyktor, 30 stycken, men tyvärr hade det satt igång att blåsa rejält så de gick inte att använda :(.

Jag körde, eftersom jag inte tål speciellt mycket alkohol längre, o inte tycker om vin, o ta en taxi på nyårsnatten, nej tack. Jag ville kunna åka hem när jag ville. Kan säga att vi lämnade stället sist, ihop med brudparet *hihi*. Vi körde hem dem, efter att ha röjt borden o lite annat så det inte var så mycket kvar att städa dagen efter. Lite kul, eftersom det här blev en återknytning till vårat bröllop när de var med o röjde på vårat bröllop o åkte hem ihop med oss. Då iofs i taxi, något rundare under fötterna *hihi*. Vi hade, som ni kanske förstår, en jättetrevlig kväll, med en del småhyss för brudparet o många glada skratt. Så var vår nyår, i bilder :). Hoppas ni hade lika trevligt som vi :)

3 kommentarer:

  1. Ser ut att ha varit ett väldigt roligt bröllop! Mitt nyår var lugnt, spenderade det själv, men det gick det med.

    SvaraRadera
  2. Snygga, vackra och fina!! Både du, ni och brudparet. Vilken otroligt fin "jacka" hon hade...

    Smart bröllopstårta också.. och ett mammahjärta faller ju direkt för en så himla fin och smart Lagoask! ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder på bröllopet och underbara bilder på dig och familjen. Du ser så glad och njuter av livet...kämpa på i skolan,du fixar detta !!
    kramizar

    SvaraRadera