tisdag 17 januari 2012

Inget flyt precis!

Pappa ligger kvar på sjukhuset med ny rosfeber. Hade några timmars lucka mellan daglektionerna o kvällskursen i Näringslära. Så jag slängde mig snabbt ner till honom, eftersom han behövde några saker. Han var ganska pigg o antibiotikan hade satts in i rätt tid för infektionsvärdet hade gått ner radikalt. Så skönt att man gör något rätt iaf, o att han blir bättre.

Efter jag varit hos honom åkte jag in till dottern för att få mig lite upptankning av gos av barnbarnen. De åker till Egypten idag o blir borta en vecka så jag var bara tvungen. O hur mysigt är det inte när den store säger: "Åh momo tommer! Kycke om momo!" Älskade unge! O är superbusig mest hela tiden. O lilleman som pussar en så man blir blöt i hela ansiktet *hihi*. Det är kärlek! Nu klarar jag mig några dagar till :).

Efter detta o lite kycklingsallad kastade jag mig ut till bilen, hade pappas eftersom mannen o sonen skulle på hockey tillsammans med sonens kompis o pappa. Sätter mig i bilen o skall starta...... o biljäveln startar inte! Har 20 min på mig tills lektionen startar, så det är liiiiite tajt. O naturligtvis är fanskapet en automat så man kan ju liksom inte göra något med den *suck*, dubbelsuck! Provar igen.... Nope. Går runt men tänder inte. Finger mannen, men han var kvar i Kba, ingen hjälp av honom alltså. Nånstans i bakhuvudet har jag för mig att pappa tecknat en försäkring hos Falck, något med assistans mm. Så jag ringer dem, o jodå, mycket riktigt.  Satt i en timme o väntade på bärgaren o när han kommer är det en jättetrevlig kille som tyvärr inte kunde göra något för att starta den. Antagligen bränslepumpen trodde han. Jaha, vad göra? Skicka upp den på flaket o köra till verkstad. Jamen tjena, närmaste sådan också. Hur många verkstäder kan jag i Gbg då? Men han hade en liten en ute på Ringön som han använde själv emellanåt, så det fick bli dit. Han talade också om att det ingick fri hyrbil i 3 dygn i försäkringen, kanon. Så han fick åka iväg med bilen, jag fick ingen lektion utan fick sitta hos dottern på kvällen, vilket ju iofs är trevligt men, o mannen fick komma o hämta mig efter hockeyn. O idag får mannen hämta ut en hyrbil när han kommer från jobbet o skall hämta sonen. Pussel pussel mest hela tiden känns det som.

Jaja, det löste ju sig iaf. O positivt är att vikten gått ner helt plötsligt. Fattar inte hur det är möjligt, men faktum är att nu har jag bara 8,4 kg kvar till normalvikt. Låter helt crazy ju! Vet inte ens när jag vägde så här "lite". Hade köpt mig ett par nya kockbyxor o jag tog samma storlek som de andra, men det var en annan modell o de skulle vara 2,5 cm smalare i midjan, så det lät ju bra. Glöm det! De var alldeles för stora så de måste jag åka o byta, för det är ju inte så stor idé o ha för stora kläder känns det som *hihi*. Känns helt tokigt när man köper kläder i storlek 42 o de är för stora. Kan inte vara möjligt att jag kan ha storlek 40 ju. Men men, så är det, gilla läget. O visst gör jag det, tro inte annat, men hjärnan fattar inte det bara.

Nej, nu iväg till skolan. Livsmedelskunskap som skall handla om spannmål, o varmkök står på tapeten idag. Får hoppas att maglagningen går något bättre idag än i fredags ;). Ha en jättebra dag där ute!

1 kommentar: