måndag 23 januari 2012

Någon där uppe......

tycks inte gilla mig helt enkelt. För idag fick jag reda på att skolan inte hade fått beviljat sin ansökan om restaurangkock på yrkeshögskolan. Det var tydligen ingen av alla skolor i Sverige som ansökt om att få som fick beviljat. *suck* säger jag bara. Jag som bestämt mig för att öka tempot radikalt o gå den under nästa läsår. Är så besviken nu. Det verkar som allt jävlas just nu, finns inte mycket mer som kan hända nu faktiskt. Så nu vet jag inte hur o vad jag skall göra. Läsa på i högt tempo o bli färdig i slutet av augusti med en veckas ledigt under hela sommaren, el läsa lågt tempo o bli klar 1/11-11?! Skall jag satsa på att ev söka in på bageri- o konditorslinjen som börjar i augusti för att bredda mig mer? Jag vet inte just nu någonting. Känner mig väldigt ambivalent.

Idag började vi kl 9.00, hade sista skrivningen i livsmedelskunskap, så nu är den kursen slut. Testet handlade om frukt o det kändes inte som det var några problem. Hade två frågor som det var totalblackout på, så det blev ett halvt svar på dem. Men bättre det än inget alls. Så jag får se i veckan hur det har gått med det ämnet. Hoppas att det blir ett MVG i det också. Håll tummarna för mig. Provet tog en halvtimme att skriva, jag satt i kö in till stan i 40 min, o efter testet slutade vi. Kändes ju lite som att det var lite onödigt att ha bara det ämnet. Sen hem, efter att ha handlat lite. Fyndade lite på COOP, en kalkonstek för 49:-/kg :), o en förpackning med anka, 2 bröstfiléer, för 89:-. Helt ok :).

Sen hem o äta lite lunch för att sedan åka till veterinären med hundarna för besiktning för friskintyg o vaccination av dem. De fick MVG, jätteskönt :). Man vet ju aldrig, de kan ju ha fått någon skit nu när det är så mild vinter. Men icke sa nicke, bara ++++++ hela vägen :). Sen hämta sonen på fritids o hem en sväng till pappa. Han mådde inget vidare, blödde näsblod o kände sig ostabil hela han. Var inget kul alls att se honom sådan, o det varierar verkligen från dag till dag. O så hem igen, lämna hundar o byta om för vi skulle ha gemensam middag på skolan, hela klassen. Det är tydligen alltid så när det börjar en ny klass, att de blir bjudna på 3-rätters middag i skolan. Mannen o sonen åkte med in till stan för mannen skulle hämta en bil på jobbet eftersom han skall till Vänersborg i morgon på jobb.

På middagen blev mitt val: Carpaccio på oxfilé med rostade pinjenötter, parmesanost o olivolja. Det var gott :). Till varmrätt valde jag anka á la orange med pommes Anna. Vet inte vad jag skall säga eg om ankan. Smaken var det väl inget fel på direkt, men den var seeeeeeg :(. Inte så som jag ville ha den iaf. Till dessert valde jag svartvinbärssorbetmed bär av några olika slag. Behöver jag säga att jag inte åt upp all mat ;)?! O my god, vad det var liiiiite för mycket för mig. Sen var det hem för att hämta hundarna, som jag har veckomatte till just nu eftersom det är liiiiite mycket just nu. Så in till Gbg igen med dem till tjejen som har dem under veckorna, så nu är det alldeles tyst i huset.

Känner mig som jag tillbringat dagen mest i bilen ;). I mogon blir det varmkök med tillverkning av pasta. Skall bli intressant att göra :). Nu är det natten, så suss gott!

1 kommentar:

  1. Vilket skit med skolan då!?
    Jobbigt med såna val, när man tror att allt skulle blivit helt annorlunda.
    Kan inte råda dig heller, tyvärr..

    SvaraRadera