tisdag 7 juni 2011

Vad är det som händer???

Ja, det kan man fråga sig ibland ;). Som jag sagt tidigare så har det varit lite mycket med flyttning av pappa, jobb, extrajobb på hundutställningar mm. Så det var vääääääldigt skönt med en långledighet nu kan jag säga :). Ledig torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag. Även om jag stortrivs på mitt jobb så var det jätteskönt :). Vad har jag gjort under dessa dagar då? Jo, jag hade en beställning på en bröllopstårta till i lördags då en kompis son gifte sig. O det var 68 gäster så det var lite att förbereda, om man säger så ;). Tårtan skulle vara kritvit, precis som hennes klänning, o med inslag av rosa. Dock fick jag inte reda på vad brudbuketten skulle innehålla, bara att den var rosa o vit. Så det var bara att chansa när jag gjorde blommorna. Så här blev resultatet av arbetet:



Tårtorna är fyllda med jordgubbsmousse, mixade jordgubbar o vaniljkräm, allt enligt brudgummens önskemål. Det lilla söta brudparet på översta tårtan hade min kompis beställt eftersom brudparet älskar Mirandanallar.

Vad har jag gjort mer då? Jo, i onsdags var det student för en annan kompis dotter så då var vi på studentuppvaktning. Det var trevligt. Torsdagen gick i bakandets tecken o vi var o fikade hos en kompis o hans fru, som hade lagat pappas bil. På fredagen var vi o lämnade den till pappa o han var ganska nöjd med att få tillbaka sin bil. Hade en diskussion med honom om att han inte fick köra långt el in till Gbg, men han sa bara att han ville ha den så han kunde åka o handla lite o köpa tidningen. Får hålla koll på honom bara ;). Jag "klädde" tårtorna hos honom. De var klädda med sugarpaste, en mandelfri "marcipan, eftersom den skulle vara kritvit. På lördagen var jag hos honom o dekorerade det som jag kunde göra hemma, o sedan körde jag dem till bröllopet. Fick sätta ihop dem på plats o dekorera det sista med blommor o kantspritsning med kristyr.

På söndagen skulle sonen spela sin första fotbollscup, så då var det upp tidigt, kl 6, o iväg till Tuve. Dottern o barnbarnen var där o tittade på lillebror också eftersom hon bor alldeles intill :). Så där var en heldag med 3 matcher. Vi hade picnic med pastasallade med kyckling som var o en fick plocka ihop det de ville ha. Alla 3 matcherna vanns så sonen var ganska nöjd när vi åkte därifrån :).

På måndagen kan jag säga att jag gjorde...... ingenting. Mer än dumpade mest hela dagen. Vad jag än åt så resulterade det i illamående o jag fick gå o lägga mig. Om det berodde på att jag var trött, åt för fort el vad det var vet jag eg inte. Kanske en kombination + värmen, vad vet jag.

På tal om värme, herregud vad härligt att sommaren kommit :). O i år har jag inte fått svullna ben av värmen o har inga som helst problem att vara ute i solen :). Så jag njuter i fulla drag kan jag säga :). Kommer bli en härlig sommar känner jag :).

O gissa vad jag har gjort i kväll? Jo, jag har varit ute o sprungit! El ja, vad skall man säga?! Promenerat har jag ju gjort lite grann, inte så ihärdigt som Lena, men ändå. Men nu har jag känt ett tag att jag måste ta tag i mig själv o börja motionera o känt att jag verkligen vill det. Så, sagt o gjort, på med träningskläderna o iväg. Körde intervall med 4 min snabb promenad, 1 min joggning, osv i 30 min. Mätte sträckan o det blev 3½ km, kändes jättebra även om flåset naturligtvis var halvhögt ;). Men nu har jag bestämt mig för att fortsätta så får vi se vad det leder till :).

Sonen går på simskola igen, intensivkurs varje dag i 2 veckor. O just nu så har de fri träning över sommaren om man tecknar ett årskort med autogiro nu, med första betalning 31/8. För 259:-/mån får man tillgång till Actics träningsanläggning både i Kba o i Fjärås, + simhallen i Kba. Funderar faktiskt på att teckna mig för det, skall fundera tills imorgon. Då kan vi dessutom simma efter han har varit på simskolan o han får träna direkt. Känns som en bra idé tror jag.

Jag har shoppat mig lite kläder också under veckan som gått. Letade efter en jeanskjol eftersom min jag hade hade blivit nåååågot stor ;). Den skulle vara rak, men eftersom jag fick dra in den så mycket i midjan blev den nästan klockad. Inte så snyggt. Så jag har fyndat lite :). Hittade en jeanskjol, rak lite tajt, o en lite utställd, en svart i trikå, i en klockad modell, en vit solklänning i bomull o en vit kofta, typ, på Cassels, o allt för totalt 500:-. Då kände jag att det var ok att handla :). Var bara tvungen att ha något att ha på mig i sommar, så var det bara. O jag provade o provade o provade. Snacka om att huvudet inte riktigt hängt med. När jag började min viktnedgång drog jag storlek 52 ca el XXL, ibland XL, o nu var jag helt plötsligt nere på L o 42-44. Herregud, de storlekarna har jag inte haft sen år 2001 :). Kändes ganska bra :).

Har tagit lite kort, men jag har inte fixat dem ännu, men de kommer. Lite före o efterbilder.

Sov så gott för det tänker jag försöka med :).

1 kommentar:

  1. Men guuuuu´vicken fin tårta! Vad duktig du är på det där!

    ..och sjôven vad duktigt av dig med motionen. ;)

    SvaraRadera