måndag 27 juni 2011

Wihi, jag vann, nästan ;)

Fick ett mail från demobolaget som jag demade pizza för idag. Där stod det att tävlingen om mest sålt o bäst exponerade demoplatsen nu var avgjord. Den pågick till 30/4 så jag hade liksom släppt det. Dessutom demade jag ju inte så mycket i april heller eftersom jag jobbade på förskolan då. De hade dragit 4 personer, som fick resepresentkort. 1:a var en kille från Sundsvall o 2:a var jag :). Vi fick varsitt presentkot på 1.000:- :). De andra 2 fick varsitt på 500:-. Jag känner mig ganska nöjd med min 2:a plats kan jag säga med tanke på min arbetsinsats den sista månaden *hihi*, el brist på. Tävlingen började 1/2 så jag var ju med från början iaf.

Hoppas ni haft en härlig midsommarhelg. Här har den varit ganska lugn. Var hos kompisen i hennes husvagn o åt sill o potatis, om än väldigt lite sill åt mig, o sedan grillade vi oxfilé :). Mycket jordgubbar o lite glass blev det också :). Midsommardagen var det dags för fest hos en kompis som i maj fylld 50 o där blev det grillning också. Jag körde båda dagarna eftersom jag inte tycker det är någon idé att göra nåt annat när en halv cider, 33 cl, el ett ½ glas vin räcker för mig. Till saken hör att det dessutom tar minst 2 timmar att få i mig den stora mängden, så nej, det går bort ;). O jag saknar inte det heller. Tidiga kvällar blev det iaf, var hemma runt 23 båda dagarna. Söndagen hade dottern o jag en heldag tillsammans på GeKås, o hennes lillkille var med också :). Shoppade en del, ett par klänningar, underkläder, capribyxor, tvådelad baddräkt (nej, ingen bikini) o en del till mannen o sonen också. Kan säga att jag blir lika förvånad varje gång när storlek 42 i byxor o kjolar går på :). Felaktig självbild kanske ;), who knows.

Nu jobbar jag sista veckan på förskolan :(. Känns inte kul alls, men så är det tyvärr. Skall ha semester några veckor, sen får det väl bli demojobb igen *suck*. Inget jag känner alls för kan jag säga, men man måste ju ha en inkomst tyvärr. Alltid dessa jäkla pengar..... fasen vad det är tråkigt att behöva tänka på dem hela tiden. Jag skulle vilja ha en hel sjö att ösa ur så jag slapp tänka hela tiden på vad saker kostar etc. Får väl trösta mig med att jag inte är ensam om det iaf. Nu skall jag ta mig en promenad i sommarsolen :). För innan idag har det ju inte gått att gå ut o röra sig i värmen. Ena dagen vintermössa på o nästa helst inga kläder alls ;). Konstigt väder är det iaf. Ha en underbar kväll :).

3 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!! :))

    ..och du, jag vill INTE att du lägger ned bloggen, jag läser ju den! ;)

    Håller tummar för att du kanske kan få fortsatt på förskolan även efter sommaren. *kram*

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten!! Jag tror att du är en jäkla säljare :) Hoppas verkligen att det löser sig med jobb till hösten. Annars kan du ju alltid komma till oss och jobba som säljare av kylmaskiner.... hm. Krävs kanske "lite" förkunskaper för det... Sorry. Kan du och Inger inte komma överens om en bra dag och komma hit och grilla någon kväll? Vore kul att ses... Kram

    SvaraRadera
  3. Tack :).
    M: Ok, då är ni två som tycker så iaf ;). Tyvärr vet jag redan nu att det inte blir någon fortsättning efter sommaren. Bara som ev vikarie om någon blir sjuk nån dag el så.

    Lena: Min mamma sa alltid att jag kan sälja kylskåp till eskimåer så why not sälja kylmaskiner ;). Jag är en fena på att lära mig saker ;). O enveten som en lus, o resultat- o målinriktad. Räcker inte det?
    Det hade varit jättekul, så det får vi ta o göra helt klart :).
    Kram

    SvaraRadera