fredag 24 juni 2011

Trevlig midsommar!

Har inte riktigt haft tid att skriva nu igen. Kanske skall man lägga ner bloggen? Funderar lite på det, men jag får se.

Det har varit full rulle med jobb, sy gardiner till pappa eftersom jag inte hunnit det innan, hinna med att hälsa på svärmor mm. Pappa har dessutom legat inne på sjukhus från lördag natt till tisdag eftersom han ramlade o slog huvudet i ordentligt. Så att sätta sig ner o skriva har inte varit att tänka på eftersom hjärnan bara behövde vila när jag äntligen satt still. Har dock läst hos er iaf :).

Igår hade vi midsommarlunch på förskolan. Sill o färskpotatis, köttbullar o korv, jordgubbar o glass :). På onsdagen när jag nästan skulle gå hem bestämde jag mig för att baka frallor till det så jag slängde ihop lite kalljästa grahamsfrallor som fick stå i kylen över natten o bakades när jag kom igår. De blev så himla goda så det var helt klart något jag skall göra igen. Ungarna åt dem så det stod härliga till :). Sonen var med mig på förskolan igår eftersom han ville vara det en dag innan jag slutade. O nästa vecka är det väldigt lite barn så då var det igår som gällde. Det var lite midsommarfirande ute med lekar o dans runt midsommarstången o han tyckte det var kul. De hade midsommarfirande på onsdagen på hans fritids men det var ingen hit tyckte han eftersom de valde att ha det inomhus i gympasalen eftersom de var rädda för regn. Inte bra tyckte han då.

Den här veckan har det inte blivit någon träning alls eftersom jag sträckte mig i höften i lördags när jag tränade. Så jäkla ont jag har/har haft, tur jag har mitt galvaniska spa o IceDancer så jag kunnat behandla mig annars vet jag inte vad jag skulle gjort. Nu är det nästan bra så nästa vecka blir det träning igen.

Jag fick ett mail från Ellos eftersom jag handlat där ett par gånger. De hade rea o massor av fina klänningar, kjolar mm. Eftersom jag inte visste alls vad jag skall ha för storlek när jag beställer från dem så mätte jag mig o jämförde med deras måttabell. Kan säga att jag blev inte mycket klokare för det. Eller vad skall man säga? Enl bystmåttet så har jag storlek 42, midjemåttet storlek 46 (mycket löst där kan jag säga) o höftmåttet storlek 38! Hallå eller!!! Visst, det är storlekar som jag inte ens tänkt på att titta på på många år innan, men hur skall man kunna beställa något när kroppen ser ut så? Så det blev ingen beställning istället :(. Så sparade jag de pengarna ju.

Vad skall ni hitta på en dag som den här då? Vi skall ner till en kompis som har sin husvagn uppställd mellan Åsa o Frillesås. Det blir sill o potatis, lite tapas också eftersom jag är lite rädd för sill. Sen blir det lekar med barnen innan det är dags att grilla oxfilé :). Hade en i frysen som behövde tas upp nu o så blir det lite olika kryddsmör, några olika sorters bearnaisesås, hemmagjord potatissallad utan majonnäs o naturligtvis jordgubbar med glass o grädde. Hoppas att det inte regnar bara, inte lika kul då om man säger så ;).

Imorgon skall vi på fest hos en kompis som fyllt 50 för ett litet tag sen. Då blir det grillning också :). Sen på söndag skall dottern återlämna lillebror, som hon passat från midsommardagen, o vår bil som hon lånat över helgen. Då blir det troligen middag hos min pappa eftersom hon inte varit i hans nya lägenhet. O eftersom vi har hans bil istället över helgen så slår vi två flugor i en smäll :).

Ha nu en riktigt trevlig midsommar allihop :).

1 kommentar:

  1. Ha en underbar midsommar!!
    Inte ska du sluta blogga,du är nog bara inne i en bloggtorka och inte haft tiden,men det kommer säkert igen.)
    kramen

    SvaraRadera