måndag 13 juni 2011

Dags igen......

För vad? Jo, både tårtbakning o träning :). Bra kombo el hur ;)?

Sonen har skolavslutning, den första, på onsdag o då har vi (en annan förälder o jag) bestämt att vi skall införa gemensam fika med jordgubbstårta :). Skickades ut en förfrågan om intresse o med anmälan o det är ca 70 pers som anmält sig, föräldrar, syskon o eleverna själva :). O de är 27 elever så intresset för det här var iaf stort ;). Så nu är en botten klar o nästa står inne tillsammans med en liten till oss för fika med morfar efteråt. Han orkar inte med att komma till avslutningen men jordgubbstårta tackar han inte nej till ;). Den andra mamman, som fixar saft o kaffe till gänget, får inte ihop hur det kan räcka med två tårtor till så mycket folk, men jag har stora formar o får ut ca 45 bitar på varje av de största. Så det bör ju räcka *hihi*. Traditionell jordgubbstårta a la Bea med jordgubbsmousse o mosade jordgubbar istället för sylt o så vaniljmousse, täckt med grädde o jordgubbar. Hoppas de går hem :).

Har klämt in en träning i em också medan sonen var på simskolan. Mannen kom dit o mötte honom när det var slut så jag kunde köra ett pass. Det blev löpbandet x 2 + lite gym. Men det var ganska mycket folk idag, o tydligen är det det på måndagar så jag skall nog sikta på att inte träna då iaf. Men annars kändes det bra :).

Ha en fin måndagskväll, trots regnet :).

1 kommentar:

  1. hallåj! Vad duktig du är som håller igång med träning och allt! härligt! har varit lite off från bloggvärlden men nu är jag tillbaka igen! Kram Fröken fetto

    SvaraRadera