söndag 29 maj 2011

Lördag i festens tecken.....

Det verkar ha varit mycket festande runtom i landet i går kväll. Lena och Annika var iväg på sina håll o hade trevligt och jag o mannen var på en god väns 40-års fest. Den var på hennes föräldrars loge som de gjort iordning jättefint med scen, bar o loft med sittplatser om det är riktigt mycket folk. Inhyrd kock som grillade oxfilé som serverades med sallad, potatissallad, hemgjord bearnaisesås o persiljesmör. Så himla gott! Efteråt serverades kaffe med avec o tårta samt frukt. En jättetrevlig bartender (brandman o mycket ögongodis kan vi kvinnor säga ;)), var också inhyrd o han skötte servicen i baren med bravur. Dessutom fixade han avdukning, diskning (tillsammans med kocken), fixade snacks o var allmänt trevlig hela tiden, så hon hade verkligen fått tag på kanonpersonal så hon kunde bara få umgås med sina gäster o ha trevligt. Inhyrt band skötte musiken på kvällen, också det med bravur. Vi hade verkligen en jättetrevlig kväll även om vädret tyvärr inte var på vår sida, regn hela tiden. Jag körde eftersom alkohol inte är min grej efter operationen, ännu mindre än innan, så idag är jag pigg o fräsch :). Det blev en hel del dans eftersom det var flera buggare med på festen, o jag älskar att dansa, så det var verkligen jättekul. O vilken skillnad att dansa i år med 32 kg mindre att flytta runt ;). Mannen är inte riktigt lika pigg kan jag säga, för han körde som tur var inte ;).

Nu är det dags att fixa lite ärenden innan sonen skall hämtas hos storasyster :). Kanske lite morsdags fika hos dottern också ;).

Ha en trevlig söndag o mors dag alla mammor :).

2 kommentarer:

  1. Du verkar haft en underbar kväll,och visst är det roligare att dansa nu..härligt:)
    Nu tar vi nya tag mot veckan och peppar oss till ett par danssteg ute i naturen eller på gymmet:) Du hänger väl med vännen,,ha en bra vecka på jobbet med alla barnen..det ska jag ha:) kramen

    SvaraRadera
  2. Hua, dansa är INTE min grej, varken innan eller efter 30 kg.. *haha*
    Men det låter som du hade trevligt och mycket att titta på! ;)

    SvaraRadera