onsdag 27 april 2011

Upp o ner, ner o upp, grisen gal i granens topp....

El hur det nu var ;). Har inte hunnit med att blogga under påsken, sorry. Den var iaf helt underbar med allt härligt solsken :). Påsklunchen på förskolan gick strålande o maten var mycket uppskattad, en av småkillarna åt "puttbullar" så det sprutade om det :). O mat blev det över, o den delades upp av personalen, även mig :).

Långfredag kom dottern m familj ner, de tittade på en bil först som det inte blev något med tyvärr. Sen hem till oss för grillning :). Grillade laxskivor blev det :). Innan det var dags för den hoppade killarna studsmatta, ja, även minstingen :). El rättare sagt han låg på studsmattan o kravlade runt o studsade pga storebror o morbror, o skrattade som sjutton åt det :). Lättroad liten goding :). På kvällen hittade jag en cykel på Blocket till sonen eftersom han vuxit ur sin som han fick förra året. Hittade en i Vallda, inte långt härifrån, en BMX, 3 växlad med hand- o fotbroms, för 400:-. Det togs med en gång :). Så det var sonens påskpresent :). Han var nöjd, kan jag tala om.

Påskafton kom dottern o familjen ner igen för påsklunch, äggletning o senare grillning igen :). Ja, jag älskar att grilla, om ni inte förstått det tidigare ;). Nu blev det marinerade kycklingspetts o barbequemarinerade revbenspjäll :). Dessert en mango cheesecake :). O mycket mys med småkillarna blev det. Lilleman växer så det knakar o är bara nöjd o glad o skrattar åt det mesta :).

På påskdagen tog vi det lugnt. Skulle åkt ner till pappa på sjukhuset, men han hade haft besök hela påsken o även påskdagen så han tyckte det räckte med folk nu. Han är nog den mest upptagna patient de haft, misstänker jag *hihi*.

På annandagen tog vi med valparna o åkte upp till Trollhättan till mannens mamma o syskon. Valparna härjade som tokar i trädgården, som är stoooooor, o tyckte de ägde hela området ;). Det blev grillning även där, o då helgrillad marinerad biffrad, marinerade fläskkotletter o rödvins- o vitlöksmarinerade lammkotletter. O med tsatziki o raita till. Ungarna spelade fotboll o byggde kojor i skogen, så det var både trött son o trötta valpar vi fick med oss hem :).

Tisdagen var det jobbdags igen o tillbaka i normal rytm igen. Inget besök hos fadern idag heller eftersom brodern åkte dit, o det räckte tyckte han. O idag fick vi reda på att han blir kvar ett tag till, eftersom man inte bestämt vad det skall bli för behandling för honom. Men tyvärr är det allvarligt, o obotbart, så det känns inte så uppmuntrande precis :(. Men som han säger, han har levt ett bra liv i drygt 80 år, så det är ok, men jag kan inte riktigt ta in det ännu tror jag.

Idag har varit en kaosdag, mer el mindre. Dagen började med att hundarna, alla fem, lyckades öppna grinden o rymde på morgonen. Kan säga att jag var skogstokig på mannen, eftersom jag sagt till honom att räta upp stolpen så det inte skulle gå att öppna den så lätt, grinden alltså. Har det blivit gjort? Nej, naturligtvis inte. Så det var till att jaga hundar istället för att få äta frukost i lugn o ro. Fick in allihop, utan olyckor, som tur var. Sen skulle jag besiktiga pappas bil. Åker dit på den bestämda tiden, checkar in o tyckte det stod lite konstigt på skärmen, men tryckte ok iaf. Men mitt reg nr kom inte upp förrän efter 30 min, o då undrade de vad de skulle göra. Eh, besiktiga bilen, det är liksom det man gör på bilprovningen. Då fanns inte bilen med på deras lista pga något fel. Då höll jag på att bryta ihop, för den måste besiktigas senast 30/4 sen körförbud, o tider finns inga förrän mitten av maj. Kände bara hur jag blev alldeles tårögd o sa att de måste ju fatta att jag inte hittat på tiden, eftersom jag var där, o jag läst den igår inne på hemsidan. Killen blev nog lite bestört o sa, gå o sätt dig o ta en kopp kaffe så fixar jag det här. Dricker inte kaffe, pep jag, o gick o satte mig. Sen skulle han ha loss dragkroken, löstagbar, o jag visste inte var nyckeln var, men han hittade den o var så hjälpsam fast den satt fast nästan. O när han hittade ett fel på bilen så bad han nästan om ursäkt för det. Misstänker att han var rädd att jag skulle falla i stor gråt o ramla ihop på golvet där el nåt *hihihi*. När jag berättade det här för pappa skrattade han o sa att det var ju tur att han inte åkt dit för han hade inte lyckats få en tid antagligen ens. Vet inte hur det gick till men bilen blev besiktigad trots att tiden inte fanns, om än underkänd, men ändå.

Sen snabbt till jobbet o fixa tacos till lunch. Som tur var så har dagen varit lugn, även om vi fick beskedet om pappas prover idag. Men inga mer katastrofer iaf :). Hoppas att morgondagen blir lugn iaf :). Då skall jag leverera lilla Kiara, den gula valpen, till sitt nya hem. Det skall bli skönt men ändå ledsamt för hon är otroligt trevlig o så himla snygg. Nu har jag avelsrätt o utställningsrätt på henne så jag kommer träffa henne en hel del, o ha henne hemma i samband med de 2 valpkullarna jag skall ha på henne :). Så är det bara den lilla svarta Klio kvar.

Nu är det natten så jag säger suss gott!

2 kommentarer:

  1. Skänker dig en varm tanke och massor av starka kramar!!! Det är aldrig kul när en "dödsdom" blir sagd...80 år eller 55 eller 63 som min pappa blev för den delen. Det är jobbigt & tungt. Skönt att din påskhelg blev bra och SOLIG framförallt. Själv kunde jag varit utan maten bara solen lyst vilket den ju gjorde..hehe..

    Kramen min vän!!

    i

    SvaraRadera
  2. Åldern spelar inte så stor roll i det läget. Varken jag eller Maken har ju kvar några föräldrar så jag blir nästan förvånad när andra i min ålder har kvar sina.
    En kompis har t.o.m kvar sin farfar (97). Det är olika.

    Men jobbigt att höra ändå. Det är en förlust oavsett ålder, även om han själv anser att han fått 80 bra år så kanske det hjälper något iaf.

    SvaraRadera