tisdag 5 april 2011

:)

Har jobbat idag, kokat gulaschsoppa på köttfärs o bakat frallor till mellanmålet. Kokade äpplekräm igår till dagens mellanmål o tyckte det kunde vara bra med frallor till det. De hade dessutom kokat lite för mycket havregrynsgröt till frukosten o det är en kanonbra bas i bröd. När jag sedan stod o höll på med disken efter dem kom en av personalen o talade om att de gärna ville ha mig kvar fram till semestern om jag ville det. Om jag ville?! Blev jätteglad, för det här jobbet trivs jag jättebra med. Det är kul att laga mat, o ungarna är jättehärliga o personalen är jättetrevlig. Det är ett personalkooperativ så de styr ju över det hela själva, o det verkar vara ett bra o samspelt gäng. Så gissa om jag är glad idag!

Detta innebär att jag inte kommer att ta mer demon för demoföretaget just nu. Jag har 4 uppdrag bokade nu i april o dem kommer jag att köra, men i övrigt så blir det jobbet på förskolan som gäller. Har inte meddelat det här ännu så det är vad jag skall göra imorgon. O veterinärbesiktiga valparna efter jobbet. Så det är snabba puckar som gäller efter jobbet, för jag måste vara i Alingsås senast 15.30 eftersom de stänger 16.00. Så full rulle blir det. Hoppas att jag får ihop tiden o att inget händer så jag blir försenad. Inte imorgon, det hinner jag bara inte. Håll tummarna för det!

Nu är det snart sängen som gäller. Suss gott!

9 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet!! Ska tänka på dig i min. Stressa inte ihjäl dig bara. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack :). Nej då, jag skall ta det lugnt ;). Du har inte missat att du har en Award i mitt förra inlägg hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å grattis, vad roligt!!

    Förresten, ett litet tips: när man delar ut en award eller liknande till någon så lägger man också en kommentar i den personens blogg...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis, vad kul...man blir liksom glad när det går bra för andra :-))

    Kram Anika

    SvaraRadera
  5. Sååå gött tjejen.... grattis till dig! Men de vet du ju redan att ja tycker :))Håller nu på med utmaningen. :)) Kram M

    SvaraRadera
  6. Grattis till det jobbet. Då kanske det blir du som blir en ny "Agnetas goda sås" person. hahaha...ok - här kommer en förklaring. Min son formligen älskade den som lagade maten på hans dagis. Särskilt hennes "goda sås". När han slutade så fick jag alla sonens favoritrecept med mig hem så jag kunde laga de och än i dag 2år efter så gör jag "Agnetas goda sås" och det är det enda han äter i såsväg. Men så är han ju speciell min son - liksom du!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket alla :).
    Lena: Jag har gjort det på en del, men inte hunnit på alla. Så det får vara som det är helt enkelt.
    I: Vi får se vad det blir då som blir "min" maträtt :).
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till jobbet, alltid lika roligt att ha jobb som man trivs med. Dema kan du ju fortsätta med under helgerna om du känner för det som en extra inkomst.

    SvaraRadera
  9. Grattis till jobbet. Och tack för awarden. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera