tisdag 19 april 2011

Nytt delmål nått :)))!

Säger bara YES! Äntligen har nästa delmål nåtts :). -30,3 kg, o det känns kanon :). -1,1 kg från förra veckan, o hur det nu kan komma sig *hihi*. För jag har väl inte varit så himla duktig egentligen den här veckan. Visst, jag äter ofta, o definitivt inte för mycket, men den här helgen har det slunkit ner lite av saker som inte borde ha slunkit ner. O det har inte varit drickbart, utan godis. Fick någon noja o åt av sonens smågodis. Ok, inga mängder, för efter 4 bitar mådde jag apa. Men det går ju att göra det flera gånger istället. O iofs inte med 15 min mellanrum, som det var förr, utan en halv dag. Men helt klart har jag slarvat. Men å andra sidan så rör jag mig en hel del på förskolan med all disk som skall samlas in, sättas tillbaka efter diskning etc. Borde nog fundera på att väcka liv i min stegräknare igen, om det går. För det skulle vara intressant att veta faktiskt.

Våren har dessutom kommit, o det är bara så underbart :). Njuter i fulla drag av solen både inomhus o utomhus. Blir glad när man tittar ut, o dörren kan stå öppen o man hör fåglarna sjunga glada sånger. O valparna tycker det är så häftigt när de hittar nya skatter som de inte vet det är :). Ja, det är mycket som är positivt :).

Negativt är dock att min pappa ligger på sjukhus, o vi har inte fått reda på helt hur pass allvarligt det är. För allvarligt, det vet vi att det är tyvärr. Men provsvaren är inte klara ännu. Så nu flänger jag ner till Varberg några gånger i veckan också, men det klart att jag gör. Håll tummarna för att svaren inte är alltför negativa, snälla.

Nu skall jag iväg till jobbet. Blir inget demojobb, för fredagens demo var en historia för sig, så jag bestämde mig för att nu räcker det för ett litet tag. Så det blir till att åka o steka 2,5 kg köttbullar till påsklunchen på torsdag istället :). O ja, det är jättekul det också, så knäpp är jag :).

Ha en jättebra dag, allihopa!

7 kommentarer:

  1. Hejsan. Hittade din sida genom Annika. Roligt att se flera som genomgått våran operation. Jag gjorde min den 10 nov 2010 och kämpar på för fullt. Ser att du är super duktig,jag hejar på för fullt. Roligt att se att du arbetar på förskola,det gör jag med fast bland barnen då jag är barnskötare.
    Ledsen att din far inte mår bra,håller både tår och fingrar på bra provsvar:)
    Ha en fortsatt härlig vecka,kramen Helena..http://hea71.bloggplatsen.se
    Kunde inte få fram kommentaren utan att ha den på anonymt

    SvaraRadera
  2. Jätte grattis!! Duktiga Du!! Tänkte ge mig själv - 30 kg i födelsedagspresent! Ska försöka iaf.

    SvaraRadera
  3. Grattis till -30!! Längtar... men först får jag väl se till att nå -25. Himla jobbigt med din pappa, hoppas det inte är för allvarligt! Vet hur orolig man är när föräldrarna ligger på sjukhus. Stora påskkramen!

    SvaraRadera
  4. Helena: Kul att du hittat hit, välkommen :). Skall gå in o hälsa på hos dig. Tack för tumhållningen :).
    Konstigt med kommenteringen, hmmmm, teknik.
    Kram
    Skinny: Med det tempot du håller lär det inte bli något problem ;). Det går ju jättebra för dig :)
    Lena: Tack! Tänk vad jag funderat på dig o din viktminskning må du tro. Ja, det är inte kul när föräldrarna blir sjuka. O jo, tyvärr är det nog riktigt allvarligt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt delmål!
    tråkigt att din pappa är dålig, det är så jobbigt att se dom man älskar lida.
    Hoppas det löser sig någorlunda.

    Ha en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  6. STORT grattis till ännu ett uppnått mål! Hejja dig!

    SvaraRadera
  7. Tack Ulrika o Soulsister :). Känns kanon, bara resten kvar ;).
    Glad påsk på er :)

    SvaraRadera