måndag 4 april 2011

Award

Lena har gett mig en BlogAward där jag skall avslöja åtta saker om mig själv.  Hm, inte det lättaste kanske men klart att jag gör ett försök iaf.


1. Jag är hundmänniska från födseln. Uppvuxen i en valphage ;), tillsammans med pudlar i alla storlekar o olika färger. När jag var 6 veckor var jag på min första hundutställning o när jag var 3 år ställde jag ut för första gången själv :). Sen har det rullat på i den banan, har i dagsläget 3 hundar o 3 valpar hemma, kennelnamn o jobbar som ringsekreterare på utställningar.

2. Jag är livrädd för spindlar! O då menar jag LIVRÄDD för spindlar! Jag får ångest o kan inte andas när jag ser dem, oavsett storlek på dem. De kan vara hur små som helst o jag får bara spader. O är de stora är det ännu värre.

3. Jag är en ganska målinriktad person o när jag bestämmer mig för att göra något så genomför jag det. Ibland tar det lite längre tid än planerat, men det blir genomfört.

4. Jag är en utpräglad tävlingsmänniska, på gott o på ont. Säger man till mig att det klarar du inte så är det kört, då trycker man på min knapp så jag går igång. O jag blir hemskt besviken när jag inte vinner, tyvärr. El besviken, jag blir eg förbannad mest. Komma 2:a är inte min grej.

5. Jag har haft hjärtstillestånd en gång. Under en operation av en axel gav de mig låg dos av narkos eftersom jag är så känslig för mediciner. Så jag vaknade upp ur narkosen, o kan fortfarande höra ljudet av när de höll på att borra bort brosk o ben. Då gav de mig mer narkos, men inte tillräckligt ändå, utan vaknade till igen. Då gav demig ordentligt, så hjärtat stannade istället. En okomplicerad operation som ledde till tre dagars sjukhusvistelse istället för direkt hemgång.

6. Jag vill ut o resa! O jag vill resa långt, gärna till Afrika. Skulle gärna vilja göra en safariresa. Men jag vill inte åka på kryssning, eftersom jag är livrädd för båtar. 

7. Jag älskar att laga mat o experimenterar gärna. Visst följer jag recept ibland, men bara en gång ;). Är inte rädd för att testa saker när det gäller matlagning, o visst blir det inte så bra alltid tyvärr. Men oftast gnäller mannen inte :).

8. Jag älskar mina barn o barnbarn o skulle kunna gå genom eld för dem. Skulle de råka illa ut på något sätt så går jag i krig för dem. Skulle någon på något sätt förgripa sig på dem skulle jag kunna döda den personen tror jag. Men jag curlar inte, utan ställer krav på dem. O jag har regler, o visst bryts de ibland, men enl en del andra är jag "hård" mot dem för att jag ställer krav. Hm, säger jag bara, o anser att de har odrägliga ungar ibland.

Den här skall skickas vidare till 8 personer o då blir det lite tankearbete. Har jag 8 personer verkligen som läser min blogg o kan tänkas svara o inte har fått den redan? De här personerna skickar jag den vidare till iaf så får vi se:

1 kommentar:

  1. Självklart antar jag utmaningen. :)) Kul läsning om dig, vissa saker visste jag nog redan :) andra inte..
    KRAMAR

    SvaraRadera