tisdag 3 maj 2011

Varför har inte dygnet flera timmar???

Jag behöver verkligen fler timmar på dygnet just nu, o fler dagar i veckan. Jag hinner verkligen inte med nånting just nu känns det som *suck*. Veckan som har gått har det verkligen gått i ett hela tiden. Hade ju tänkt börja träna, men det finns inte en chans att hinna klämma in det också. Mycket beror ju på att min pappa blivit sjuk o det gör ju att man får ändra mycket på schemat.

Lilla Kiara flyttade i torsdags kväll. Familjen är jätteglada o nöjda med henne o det känns jätteskönt :). Lilla Klio är fortfarande inte sål o bor således kvar här. Ett riktigt litet frö är hon, även om hon är jättegullig o trevlig. Men så mycket hyss hon har för sig. Man vet aldrig vad som väntar en när man kommer hem efter jobbet, el på morgonen när man vaknar.

I fredags demade jag mitt sista pizzademo :). Var på Coop på Backaplan o det gick jättebra, vilket kändes jättekul. Sluta med flaggan i topp :). Det var inte många pizzor kvar när jag gick kl 19, så det var bra :). O vad jag upptäckte att jag stortrivs med mitt jobb på förskolan! På lördagen var mannen o sonen på familjedag på fotbollen o sonen spelade cup. Jättekul tyckte han, vilket är kul eftersom han inte velat gå o träna många gånger. Helt klart har han vuxit till sig :). Jag åkte inte med utan åkte till pappa istället. Hade med mig nybakad sockerkaka till honom vilket var mycket uppskattat. Det är favorit hos honom, o ljummen sockerkaka är ju verkligen gott. Ja, jag smakade en liten bit på den o njöt av den hela biten :). Han blir ganska trött så efter en timme åkte jag hem igen.

På söndagen var jag på Tjolöholm o jobbade som ringsekreterare på Pudelklubbens hundutställning. Kan säga att det var kallt! Det blåste smådjävlar o jag hade glömt min tröja hemma, hade bara kappa. Eftersom jag inte bor så långt därifrån så ringde jag mannen o bad honom komma ner med en fleecetröja till mig, o ett par handskar. När han gjort det blev det helt ok. När vinden stillnade stundtals var det riktigt skönt i solen, men varmt var det tyvärr inte. Träffade många goda vänner, vilket naturligtvis var jättekul. Många av dem hade inte sett mig sen förra året, eftersom de är hundvänner o vi träffas inte rent privat. O några av dem hälsade inte på mig när jag mötte dem. De påstod att de inte kände igen mig, vilket jag tycker är bullshit, för jag ser ju likadan ut som förra sommaren. El inte kanske då, men inte så att folk inte skulle känna igen mig. Men det är ju kul att folk ser att man gått ner iaf :).

På måndagen hade jag bett om ledigt för det skulle vara vårdplanering för pappa. Han kan inte flytta hem till sin bostad eftersom han har lägenheten på andra våningen med en brant o mycket svängd trappa o han har mycket svårt med balancen pg a skador i sina ben o att han dessutom blir väldigt ur o ramlar. Så det är liksom inget alternativ. O med sin sjukdom nu så kommer han behöva mycket hjälp o kommer bli helt låst i sin lägenhet, o det känns inte som ett bra alternativ eftersom han är en mycket social person. Allt detta togs upp med de personerna som kom från kommunen men de ansåg inte att de hade med hans boende att göra, vilket visade sig att de visst hade. Så jag o min bror, o även min far som inte är det minsta borta i hjärnan, gick ganska hårt åt dem kan jag säga. De kände nog inte att det var ett speciellt bra möte, eftersom de trodde att det hela bara skulle vara att säga att med lite hemtjänst så fixar det här sig. Ha, så fel de hade! O biståndshandläggarens inställning var minst sagt underligt, eftersom hon hela tiden vidhöll att hon inte hade med boendet att göra, o sedan kunde hon helt plötsligt trolla fram både informationsblad o ansökningspapper för en lägenhet för äldre ur sin väska. Jag frågade varför hon satt o ljög oss rätt upp i ansiktet o vad hon trodde sig vinna på det. Kan säga att hon skruvade på sig en hel del o hummade nåt som inte gick att höra. Detta eftersom hon visste att hon begick tjänstefel med sitt beteende naturligtvis. Så idag har jag varit i kontakt med kommunen om boende, som hon sa att vi skulle kontakta, o de hänvisade till henne. Då kan man undra lite vad det är som är på gång. Vet inte folk vad de skall göra på sitt jobb, el vill de inte? Så jag har kontaktat ett par politiker o ifrågasatt det här sättet, o de blev alldeles förskräckta att det gick till så här. Det kommer tas upp på torsdag i deras AU, o både jag o min bror antecknar allt så det finns dokumenterat.

På torsdag har min pappa fått en plats på ett korttidsboende, vilket vi eg inte ville men det var det de kunde erbjuda. Så nu skall hans nuvarande bostad packas ihop, slängas en hel del, o sedan skall fastigheten säljas. Visst låter det lätt? Men det är det inte kan jag säga. För både han o min mamma var o är hamstrar så det finns mycket där. O dessutom så hade min mamma antikaffär, o efter hon gick bort så har den stått, även om jag haft öppet den tidigare en del för att sälja av lite. Men där finns MYCKET saker kvar, + stort förråd med mycket saker, mm mm. Ja, om man säger som så, jag vet vad jag kommer att göra i några månader framåt misstänker jag. Packa, packa, packa, slänga, slänga, slänga.

Idag har jag jobbat iaf. Har stekt pannkakor till 17 barn o 3 vuxna. Gjorde smet på 24 ägg, o det blir några pannkakor av det kan jag berätta. 3 stekpannor o pannkakslaggar var igång samtidigt, o ungarna åt som galningar. Pankisar är toppen, helt klart :).

Imorgon skall sonen o jag klippa oss. Skall bli så skönt, för just nu känner jag mig helt utan frisyr för det är nåååååååååågot för långt nu kan man säga. O sonen säger detsamma. Så efter jobbet är det bara att hämta honom, hem snabbt för att släppa ut hundarna en sväng o iväg igen. O efter det ett besök hos pappa.

Ja, ni fattar kanske varför jag behöver några fler timmar på dygnet?! O jag vill ha dem nu! Har ni några till övers? Skicka hit dem i så fall, snälla! Det är alltså inte så att jag ignorerar er el så. Jag läser era bloggar, kommenterar när jag hinner. Men ni finns med mig, helt klart, tro inget annat. O jag hoppas att ni inte glömmer bort mig helt.

Kram på er, o ha det så bra. Glöm inte klä på er ordentligt, med tanke på det hysteriska vädret med regn, hagel, snö o solsken idag. Man kan börja undra vad som händer med vårat klimat egentligen. Ang vikten så går den neråt iaf, om än långsamt. Vågen visade på -0,4 på en vecka. Jaja, det är ju neråt iaf.

3 kommentarer:

  1. Härligt att ni satte åt kärringen, tänk om ni inte hade varit så starka, då hade hon bara kunnat köra över er. Bra jobbat! Förstår att du vill ha flera timmar, det vill jag med, och jag har inte alls så mycket att göra som du. Skulle vilja ha mer tid till träning och mer tid till att bara vara. Är inte riktigt bekväm med att flänga runt, behöver min egentid hemma... Jag tycker det är dags att ses snart, skall vi fixa något med Inger? Ni kan väl komma hit och grilla, är det vackert väder kan vi sitta ute och då funkar det för Ingers kattallergi. Fundera på saken! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland är det tur att man är den blyga, timida, typen ;). Ja, det tycker jag absolut. Har inte hunnit fixa, men det var ju meningen att det skulle gjorts. Men livet ändrar sig o dygnet fick färre timmar *suck*. Känns som det iaf. Men jag gör gärna det :). Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag kunde vara lite mer som du - ett ettrigt bi som ligger i och inte ger sig. Skulle verkligen behöva det ibland... Rätt åt tanten!!

    KRamen i

    SvaraRadera