onsdag 20 april 2011

VÅR!

Alltså, nu är den verkligen här :)! Gud så härligt! Jag älskar verkligen den här tiden :). Känner bara hur livsenergin hoppar in i kroppen :). Känner att jag går omkring o ler mest hela tiden. Tänk vad sol o värme kan göra för den gamla kroppen :).

Idag har jag jobbat, som vanligt. Städat ett par kylar, tempat kylar o frysar, diskat o torkat bord, o naturligtvis lagat mat. Men idag var det buffé, som jag valt att kalla det istället för veckans överraskning som står för restdag. Det var lite blandat bandat som tinades o värmdes o så fick de välja hur de ville ha det :). Alltid lika uppskattat för då finns det något för alla smaker :). Även om det inte är någon som direkt matvägrar, mer än någon enstaka. Föreberedelser för påsklunchen fortsatte dessutom. I måndags gravade jag lax, som vänds o kollas så den inte blir för salt el liknande. Köttbullarna stektes igår, frallorna (i form av små påskharar) bakade o frös in i torsdags, korven klipptes X i ändarna på idag o jag gjorde en mango cheesecake idag också, till personalens dessert. Skall bli intressant att känna vad den smakar. Jag får inte använda ägg pga allergi hos en elev så det är ju lite begränsat vad som kan servereras, eftersom vi inte får lov att ens ha ägg i köket pga detta, men den här är helt äggfri. Fin såg den ut iaf när jag gick hem :). Påskgul o vacker :). Imorgon skall det göras Jansson, stekas potatis till barnen, stekas korv o köttbullar, göras sallad o ostbricka, o skäras lax, både rökt o gravad, göras pepparrotssås (istället för hovmästarsås) o läggas upp sill. O göras ett fint buffébord av det här :). O det känns bara bra. Får se vad jag säger efter morgondagen, om de dissat maten el inte ;). Sen några dagars ledighet :).

Ledig o ledig, det vete sjutton. Med två hulliganer hemma (valparna) så är det ju en del jobb. Men det är på min tid, jag som bestämmer vad o när saker skall göras. Dottern kommer ner med sin familj också, o det blir påskmat, kanske grillning, äggletning för barnen (de små), samt fortsatt målning av sonens rum så det blir klart nu i helgen. Något besök hos fadern på sjukhuset, för han har valt att inte åka hem, kanske också svärmor hinns med, skulle tro det iaf :). Vad skall ni hitta på i påsk?

 

5 kommentarer:

  1. Vad härligt flitig du är!!! Hade behövt lite xtra energi nu. Tanken var att träffa goda vänner i påsk, men nu blir det prio 1 att bli frisk. Glad påsk min vän !! Kram

    SvaraRadera
  2. Du kan få lite av mig :). Sol o Vitality gör susen :). Känner mig som en Duracellkanin ibland *hihi*. Krya på dig vännen! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken energi.
    Jag ska ta det lugnt, städa något skåp, läsa någon bok, se någon film och lata mig. Äta lite godis ska jag göra hela tiden. Mums.

    Ha en skön rosa torsdag!

    SvaraRadera
  4. Låter härligt, Ulrika :). Det känner jag eg att jag hade behövt, men å andra sidan så gäller det att ta vara på energin när den finns där ;).
    Rosa torsdag :). Det var ett nytt uttryck för skärtorsdag, men tack detsamma :).

    SvaraRadera
  5. Jotack, min påsk har varit härligt lugn o avkopplande och JÄTTEFINT väder!! Jag håller med dgi. Det är underbart att våren äntligen kommit. Allt blir lättare då!!

    Kramen i

    SvaraRadera