tisdag 5 juli 2011

Hällregn!

Det är jättevarmt o jag tvättar, o tvättar o tvättar, eftersom det är så bra torkväder. Hängde ut 4:e maskinen o en ½ timme efteråt öppnar himlen sig! Fullkomligt öppnar sig i ordets rätta bemärkelse. Det är inte tal om att hinna ta på sig regnkläder utan bara rusa ut o snabbt plocka in så det som är nästan torrt inte är dyblött igen, *suck*. O naturligtvis så hade mannen precis tänt grillen när mr Regn anlände. Faaaaaaaaan säger jag bara, för jag känner verkligen för grillat nu. Är jättehungrig efter att ha tvättat 3 hundar o klippt westien o inte riktigt hunnit med att äta ordentligt.

Varför all denna aktivitet på en gång? Jo, för vi skall åka till Bollnäs i natt/morgon bitti. Skall upp till en kompis o vara med hennes familj i hennes stuga som ligger precis på gränsen till, hmmm, Ljusdal. Hon har en km strand vid Ljusnan :). Skall det bli skönt el skönt?! Hoppas verkligen att det blir bra väder så det går att både bada o sola :). Sen blir det lite utflykter i området, o på lördag skall jag jobba på hundutställning o på söndag ställer jag ut på samma utställning. Inte mina hundar utan en halvbror till min hane, som en annan kompis har. Alltså semester o lite jobb också :). Men man kan ju inte tackla av helt o hållet ;). Det jobbiga är bara att jag hade hundvakt o fick sent återbud av henne eftersom hon brutit benet :(. Så nu har jag jagat pensionat, fullt överallt, el någon/några som kan tänka sig att vara hundvakt en vecka. Dottern tar den lille westien, men buhundarna funkar inte för henne att ha också. Så nu skall jag åka in till en kompis för att se om det funkar för henne att ha dem. Hon har 5 små, med betoning på små, egna dogs, o bor på 7:e våningen, o buhunden är en hund som håller koll på allt. Så det blir en timme för att se hur det funkar. Annars får jag helt sonika ta med dem. Men det hade varit skönt att slippa tänka på dem när man skall hitta på saker. Jaja, allt löser sig, det brukar det göra :).

Nu skall jag ta o packa lite, o fixa käk, o ladda kameran o videokameran, o åka till pappa för att handla för honom o köra hundar mm mm. Så hej o hå vad skönt det skall bli att vara ledig ;). Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det hällregnet kom precis när folk hade bänkat sig ute på mitt kalas. Några blev genomblöta, men med lite omflyttning så kunde hälften sitta kvar ute...

    Kram och ha en trevlig resa!

    SvaraRadera