fredag 22 juli 2011

I'm alive! Långt inlägg ;)

Vi hade en underbart härlig semestervecka i Hälsingland. Tyvärr kunde jag inte lägga in fler bilder än dem som kom in pga att hårddisken i datorn kraschade där uppe *suck*. O mannens dator, jobbdator, går inte att lägga in bilder på pga att den är spärrad för allt som heter tillägg som behövs för att göra det. Blir jag trött el blir jag trött tror ni?!?!?! Nåväl, nu är ny hårddisk inköpt, men tyvärr så har backupskivan försvunnit så jag var tvungen att beställa en ny o det dröjer upp till 14 dagar innan den kommer *dubbelsuck!* Men många fina bilder fick jag tagit iaf, bl a på en tomt som är till salu med helt underbart läge med utsikt över Ljusnan. Kan säga att ja, jag är spekulant på den, big time! Den har varit till salu i 20 år, så tror ni det är överpris på den eller?!?!?! O i år har de gått upp med 200.000 till så jag tror att jag kan vara lugn för att den inte säljs *hahaha*. Den är avstyckad till 3 tomter, men säljs i ett, så kompisen o jag har sagt att vi köper den nästa år o bygger varsitt suteränghus, timrat, med stora fönster mot Ljusnan o spa i bottenplan på den :). Ser ni bilden framför er? Helt ljuvligt är där iaf.

Vi hann med en del när vi var där uppe. En hel del roliga gårdsbutiker besöktes, mysiga utflyktsmål som en stor grön tjärn mitt i skogen bl a. Där var mannen, sonen o kompisen medan jag tillbringade helgen på hundutställning, först jobbande på lördagen o på söndagen ställde jag ut med bra resultat :).

På söndagen fick sonen feber o på måndagen var den ganska hög men fiska, det orkade han med efter att ha fått blodad tand på det med 7 napp på en timme *haha*. På onsdag natt gick färden hemåt igen. Vi stannade i Mariestad en sväng o gick på torget där o handlade lite fina grönsaker. Ja, crasy, jag vet. Men jag älskar sånt *haha*. O de hade så himla fina nyskördade grönsaker så jag kunde inte låta bli.

Fredag, lördag o söndag tillbringade jag sedan jobbande på hundutställning i Tvååker. Där fick jag besök av goa blogg Linda, o vi hade mycket att prata om..... även om jag jobbade under tiden. Det var första gången vi träffades, men definitivt inte den sista hoppas jag ;), o det var verkligen jättekul eftersom vi haft en hel del kontakt via sms o facebook :).

Veckan som gått har ju bjudit på växlande molnighet, om man säger så, med resultat dränkt tomt hemma, kan man lätt säga. Nu är det sjöstövlar på för att ta sig till bilen *suck*. Men vi har kryssat oss ut så vi har kunnat ge oss ut på lite dagsturer, bl a var vi i Kungälv, Gamla stan, o på lite olika ställen på Tjörn i onsdags. Det var en trevlig dag som avslutades hos gamla goda vänner därute som jag känt sedan jag bodde därute. Flyttade därifrån -95 så det är ju ett tag sedan men vänskapen består :). Nu var det bara mannen som var hemma o han kände först inte igen mig när jag knackade på hos honom. O jag tycker ju inte att jag ändrat mig det minsta *hihi*.

Sonen o mannen har varit inne i Kba o tittat på Gothia cup ett par dagar i veckan eftersom fotboll just nu är sonens absolut största intresse. Men idag ösregnade det så då åkte vi, tillsammans med dottern o barnbarnen till Vattenpalatset i Lerum för det kändes som om inomhusaktivitet var det som gällde. Charlie, det "stora" barnbarnet, som för övrigt fyllde 2 år i onsdags, började med stora tårar o illtjut när han kom ut i vattnet eftersom han blev lite rädd för att det skvätte bl a. Men jag lät henne ta hand om lilleman så tog jag hand om honom o det dröjde inte länge förrän han pekade med hela handen vad han ville göra. Än var det bubblor i vattnet, nästa stund var det vattenfall för att följas av "regn"duschar o sedan utomhus för att åka runt i strömbanan. Allt under stora, nöjda skratt :). O sen testade vi vattenrutschbanan, han o jag, o först var vi nog lika halvt skräckslagna båda två, men efter en tur i den lät det "meja momo, meja!" så fort vi kom ner *hihi*. O jag medger, det var jättekul *hahaha*. Jag kan säga att jag de senaste, typ 15 åren, inte precis känt mig komfortabel i en simhall, o aldrig ens funderat på att åka rutschbana, men det här var inte sista gången *hihi*. Min dotter bara skakade på huvudet åt oss.

Nu håller jag på med tårta till sonen eftersom han fyller 7 år imorgon. Herregud, tycker inte det är länge sedan jag åkte in för att föda honom. Tiden går alldeles för fort. Nu är han en mycket bestämd herre med ett sjuhelsikes humör som växlar till att vara en krambjörn, med fyra framtänder mycket på sned :). Lillkillen :). Så imorgon åker vi till farmor o firar honom där med grillat o tårta, som jag inte vet hur den skall se ut ännu. O på söndag åker vi till dottern för att fira Charlies födelsedag, några dagar för sent.

O nu säger jag strax natti natti o ha en underbar helg :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar