tisdag 10 maj 2011

Virrigt!

Som jag sagt tidigare så behöver jag fler timmar på dygnet. O jag kan tala om att jag brukar kallas tidsoptimist, speciellt av min far. Men nu har jag bevisat att så är inte fallet. Vad har jag gjort då? Jo, dels har jag, först av alla, anmält vårat deltagande vid kompisens dotters student 1/6. O hon talade om att jag var först av alla inbjudna som anmält! Sa till henne extra noga att hon skulle påpeka det flera gånger för sin mamma ;).

Det andra var att jag fått inbjudan till en personalträff/lunch/möte typ med demobolaget. Fick det via mail, o i det var två inbjudningar (korkat), en för Göteborgarna o en för skåningarna. Läste dem o anmälde mig, även om det är en jäkla dum tid, 13.30 på dagen. Hallå eller! O den 10/5, jajamen. Så jag jobbade över igår för att kunna gå en halv timme tidigare idag, även om det ändå gjorde att jag skulle komma sent. Men det hade jag talat om att jag skulle göra, o det var lugnt. Naturligtvis så var det kaos idag i köket, o diskmaskinen gjorde inte som jag ville så jag fick diska om ett par maskiner, med påföljd att det blev lite stressigt. Kom iväg o körde in till Göteborg dit där det skulle vara. Det var inte i centrala Gbg utan uppe i Bö o dåligt med husnummer var det. Hittade till slut, men dåligt med bilar tyckte jag. Men ok, man kan ju åka kollektivt kanske. Inte vet jag, not my thing. Varför skall man när man har bil liksom? Nåväl, gick in o frågade om det var rätt ställe. Två tjejer som såg ut som halv sju när jag frågade diskuterade om det var rätt ställe. Hallå eller, vet man inte var man jobbar tänkte jag. De ropade då på chefen, tror jag, o frågade om det var rätt ställe. O han kom ut o sa att husnumret stämde, men någon bokning hade de inte. Eh, what?! Finns det nån mer restaurang här? Eh, nej. Men vi har en bokning imorgon 13.30 i det här namnet! Jag var alltså där ett helt dygn för tidigt! Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, säger jag bara! Kalla inte mig för tidsoptimist nån mer gång säger jag bara. Jag kommer alltid i tid. God tid också! Tältsäng fram tack!

Får se hur jag får ihop det imorgon. Har sålt sista valpen, o hon skall flytta på torsdag, o måste till veterinären innan för friskintyg. Känns liiiiiiiiiiiite tajt om tid om man säger så. Men men, det löser väl sig det med.

Som om det inte räcker med stök så ringde hundklubben jag skall jobba för i helgen o meddelade att två av de (av mig) anlitade ringsekreterarna hade lämnat återbud idag. Kontraktsbrott är det, o jag vet inte hur man tänker när man inte skaffar fram en ersättare i det läget. Visst, man kan bli sjuk, men båda två?! Nja, känns lite konstruerat det här. Kan säga att jag kommer aldrig anlita dem mer iaf, för så här gör man inte. De sätter oss verkligen i klistret. Så nu jagar jag 2 ringsekreterare till helgen. Inte kul eftersom det är många utställningar nu i maj, o därför inte lätt att få tag på några. Håll tummarna för att jag lyckas! Behöver verkligen det nu.

Sommaren har äntligen kommit tillbaka. Iaf de senaste dagarna. Nu hotar de med regn på torsdag, fredag o till helgen. Inte kul. O speciellt inte eftersom jag tog fram mitt regnställ. Kan säga att det INTE passar! Jag fick plats i ett ben! Hallå eller. O inte hinner jag köpa ett nytt heller innan helgen, det är helkört liksom. Så gissa om det kommer regna cats & dogs till helgen!

-7 hg den här veckan. Det går sakta neråt, men det går iaf neråt igen. Får nog göra fler delmål, för det är lätt att tappa sugen när det inte går så fort. Ja, Lena, jag vet! Jag skall inte klaga, men du vet hur det är, man gör det ändå. Men jag klagar inte. Är nöjd att det inte är + på vågen :). Har en kompis som skrev på sin fb-logg att hon var så glad för att förra årets sommarkläder passade i år också. Hon opades för ett par år sedan o hade handlat en hel del nytt förra året, som hon var så nöjd med o därför var hon jätteglad att hon kunde ha dem i år också. Kan säga att jag är tvärtom, glad att mina INTE passar i år också :). Däremot har jag så gott som ingenting att ha på mig just nu tyvärr. Börjar tröttna på samma kläder hela tiden, men samtidigt tycker jag det är himla onödigt att köpa nya kläder ännu. Men några får det nog bli.

Det var en liten rapport från vimsiga Imsavimsa. Nu förstår ni kanske varför mitt nick är det det är?!

Natti natti!

3 kommentarer:

  1. Å vad jag hade blivit lycklig för -0,7 kg.... ja, du vet... Angående sommarkläder. Köpte en massa på Tradera och i affärer våren 2009, som var alldeles för små. Tänkte förra sommaren att det var synd att jag inte skulle hinna ha dem. Men det syndiga är att jag FORTFARANDE inte kan ha dem. Fan i helvetes jävla skit. Vad har du för storlek? Kanske de skulle passa dig? Massa snygga shorts och vita byxor framför allt. Nu får jag gå ut och handla nytt i en storlek större. Helvete också.

    Kram ändå :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina 7hg. Som du säger "Bättre än plus" iallafall.

    Själv är jag inne i en down period...fortfarande. Den håller liksom i sig...inte roligt alls.

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. ...men du, UNNA dig lite nya kläder!! Du är VÄRD det, nu när du faktiskt gått ned i vikt. Det behöver ju inte vara de dyraste, bara ett par jeans köpta på Gina har gett mig jubelglädje! :))

    SvaraRadera