tisdag 17 maj 2011

Morr!

Blir så trött! Den här dagen borde jag dragit täcket över huvudet o inte gått upp. När jag kört sonen till skolan skulle jag köra förbi pappas för att hämta tidningen eftersom det regnade o då skulle allt blivit blött. När jag är på väg in i stan kommer det en förbannad skolbuss o svänger samtidigt med mig, mötande, o tar upp halva min vägbana så jag får snabbt svänga åt sidan så jag körde på trottoarkanten. Tänkte inte mer på det utan körde vidare för jag tyckte inte det var så farligt. Men när jag kommit halvvägs till jobbet tyckte jag det lät lite konstigt men de hade lag om asfalten så jag fortsatte. Men när jag kom till jobbet så hade jag fått punktering! Fan fan fan! Så det var till att ringa ett av barnen på dagis morfar som har rullande däcksfirma, så han kom under dagen. Men däcket gick inte att laga så på med reserven, ett max 80 km/h, hopplöst att köra på. In till min vanliga däcksfirma, inget sånt däck hemma eftersom jag har ett lågprofilsdäck så beställa ett. Kommer imorgon, måste det skall besiktiga på torsdag. Drygt 1000 spänn för en jävla gummibit, morr igen. Men det måste ju på så det är inget att göra åt. Hur kul är det på en skala då?!

Vårfesten blåste nästan bort. Snacka om kallt o blåsigt alltså. Men det var ändå trevligt. Sonen var jättenöjd eftersom det var lotterier o vi vann ganska mycket. 7 vinster, o vi tog lotter för 70:-, o det var bl a ett Nintendo DS-spel, Pokemon, som kostar nästan 500:- att köpa. Dessutom ett DS ritspel, som inte var gratis heller, så ja, han var jättenöjd. En ljuslykta i vit plåt med 3 ljusglas i, en ryggsäck, ett paraply, ett par solglasögon o ett kortspel till sonen var de övriga vinsterna. Jag är klassförälder så jag var delegerad att hjälpa till o göra jordgubbsbakelser av rulltårta, så vi gjorde ca 200:- såna, med grädde o färska jordgubbar på. Mannen o sonen åt varsitt o de tyckte de var goda, jag testade inte för det där med sylt o grädde är inte min grej riktigt.

Nu skall jag steka plättar eftersom sonen skall på utflykt imorgon. Hoppas det blir lite varmare o mindre blåst eftersom de skall ner till Tjolöholm o vara ute hela dagen. Vinterjacka på o mössa o vantar skulle jag tro.

Suss gott alla, o hoppas inte plättarna blir brända nu.

2 kommentarer:

  1. *haha** Det var dyra jordgubbsbakelser! ;)

    SvaraRadera
  2. Hihihi, skrev nog lite fel. 200 stycken skulle det vara ;).
    Kram

    SvaraRadera