tisdag 17 maj 2011

Vi vann!

Ja, inte Melodifestivalen eller hockeyn då alltså. Men min bror o jag har ju legat på kommunen som illrar om en lägenhet till min pappa. O det var ju den mindre trevliga biståndshandläggaren som höll i trådarna. I onsdags fick min pappa ett samtal från dem att han fått lägenhet, där han ville ha o den som vi sa till dem att den var ledig eftersom vi visste det. Han skulle få flytta in den 1/6, sen fick han veckan som inflyttning på fredagen o igår fick vi reda på att han kan flytta dit redan på torsdag eftersom den då var tom o städad då. Hopp o hej! Han är jättenöjd med det här o vi också :). Det är en helt vanlig lägenhet men den är knuten till äldreomsorgen, alltså inget äldreboende. Han är ju helt klar i huvudet o lagar sin mat själv o tar sig dit han vill på egen hand, så det han behöver i hjälpväg är städning o ett larm ev om han ramlar eftersom han blir yr emellanåt o har problem med sina ben. Så det blir nog jättebra. Så nu skall vi helt enkelt flytta hans saker o slänga o slänga o slänga. O eftersom antikaffären som min mamma hade, o sedan jag, är kvar så finns det MYCKET saker att ta hand om o sälja, hua. Nu behöver jag verkligen MÅNGA timmar per dygn o vecka, många fler än som finns iaf ;).

I helgen har jag varit i Vårgårda på Tångahed och jobbat som ringsekreterare för rasklubben för Rhodesian Ridgeback. Jättetrevligt båda dagarna med kanontrevliga utställare o arrangörer, o fantastiskt trevliga domare. På lördagen jobbade vi för en irländsk domare o på söndagen för domare från Texas. Det var både herr o fru den dagen. O alla tre bjöd in oss till sina hem o sa att vi måste komma till dem när vi var på Irland eller i USA. Så himla trevliga hela dagarna att jobba för o med många skratt :). Då gör det inte så mycket att det blåser o på söndagen kom lite regnskurar. Men trött blir man efter en sån helg, helt klart.

Vikten står still den här veckan. Kommer väl ett ras imorgon, för det har liksom varit så ganska ofta känns det som. Men de utställare som inte sett mig sen förra året frågade lite försynt om jag varit el är sjuk el vad som hänt. Hihihi, o jag som inte tycker att det syns nåt även om det känns. Hemmablind? Ja, lite då ;).

Nu är det dags för jobb. Idag blir det ugnsbakad falukorv med potatismos till de små trollen :). Det går alltid hem. Ha en underbar dag, även om det regnar. Vi avslutar dagen med vårfest på fritids. Hoppas att det blir uppehåll iaf.

3 kommentarer:

  1. Grattis till lägenheten. Det är svårt när man måste kriga mot kommun och myndigheter. Nu kan ni andas ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till denna vinst för din pappa, förstår att det känns bra för alla parter. Idagens läge är det ju inte heller lätt att få det man vill när det gäller sådant här. Lycka till med din dag på jobbet och din fortsatta viktnedgång. Min viktnedgång har tyvärr försvunnit och i stället har jag gått UPP drygt 8 kg. Allt beror på ett hål som går till min gamla magsäck....Läkarmiss så det skriker om det. Håller tummarna att vädret blir bättre till eftermiddagens vårfest.
    Kramen om

    SvaraRadera
  3. GRATTIS! Det är inte alltid lätt att slåss mot de stora, skönt när man vinner.

    KRAM

    SvaraRadera