torsdag 26 maj 2011

Lugn o ro.......

är inte det jag har just nu. I helgen som var körde vi möbler o packade lådor med pappas saker som han skulle ha. Han fick tillträde till sin lägenhet o flyttade in i måndags. Så då var ju allt tvunget att vara någorlunda klart iaf. Min bror var med på lördagen men på söndagen var det mannen o jag som fick fixa resten. Sonen var hos storasyster o fick gå på Liseberg, som tur var. Är så glad att jag har henne :).

Måndagen hämtades pappa o kördes till nya bostaden, lagade middag där o fixade en del. Innan dess jobb o dessutom inne på årliga kontrollen med cellprovstagning. Min gynekolog, som jag haft sen typ -95, visste inte att jag opererats o sa direkt när hon såg mig att "Jaha, en mycket mindre av dig är här i dag ja. Vad har du hittat på som gått ner så mycket?" Hon hade många frågor om hur det gått o hur man levde o var så glad att det gått bra för mig :).

Tisdagen skulle han på begravning i Borås o jag tyckte inte det kändes riktigt bra att han körde bil dit själv eftersom han inte kört på ca 2 månader, så jag fick trixa på jobbet o sluta en timma tidigare o köra honom dit. Passade på att träffa en kompis när jag var där. Hade inte träffat henne sen innan operationen o hon bara gapade o jag som inte tycker att det syns så mycket ;). Men uppenbarligen gör det det, när man träffar människor som inte sett en på länge så märker man det *hihi*.

Igår var det dags att vara chaufför igen. Då till Kallebäck o Brukshundklubbens distriktsmöte där pappa skulle motta en gåva för 50-årigt medlemskap. Passade på att titta på dem som gick en liten tävling med rallylydnad med sina hundar o bestämde mig för att det skall jag testa på. Såg jätteroligt ut, o hundarna älskade det.

Idag är det "bara" liten reparation av faderns bil o besiktning antingen idag el imorgon. Ganska lugnt med andra ord ;). Till detta kommer ju då jobbet o familjen, o allt annat. Känns inte riktigt som jag hinner med allt nej. Till helgen skall sonen vara hos storasyster igen för vi skall gå på en kompis 40-årsfest. Skall bli riktigt trevligt. Det skall vara på deras loge så jag undrar vad man skall ta på sig. Helt klart långbyxor med tanke på avsaknaden av värme iaf.

Som ni förstår så hinner jag inte riktigt med att skriva så mycket här inne tyvärr. Men snart skall det förhoppningsvis bli bättring på den punkten.

Ha en bra dag :).

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har fullt upp ;)
    Tid för blogg kommer alltid, om inte nu så sen..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt trots allt, när det faktiskt syns så mycket som det gör, trots att man inte tror det. ;))

    SvaraRadera