fredag 24 september 2010

Lugnare idag.

Nu befinner jag mig på ett hotellrum i Malmö tillsammans med mannen o sonen. Varför Malmö? Tja, varför inte ;). Det var ett helt impulsval egentligen. Vi tog ju tåget ner i morse o åker hem imorgon em. Bor på Scandic Malmö City, nybyggt hotell med jättefint rum :). Stort, ljust o dessutom med fullt utrustat pentry, t om diskmaskin :). Så det var ett bra val. Tog en Stay Cation för bra pris.

Vi tog oss över till Köpenhamn med tåget på dagen o hälsade på på kontoret till företaget jag jobbar för. De har precis flyttat in i helt nybyggda lokaler o vi fick en rundvandring där. Jättetrevligt, o vi var dessutom de första svenskarna som var o hälsade på hos dem :). De flyttade in för ca en vecka sedan så det var verkligen nytt. Sedan tog vi metron tillbaka en station o gick på Tivolit, till sonens stora förtjusning :). Det var full rulle mest hela tiden med åkning, glassätning etc. Vid 22 var vi tillbaka på hotellet igen, han somnade mitt i sagoläsningen :). Något som väldigt sällan händer. Så han var trött, det är ett som är säkert.

Jaha, så var det då soppätningen då ;). Jag har ätit två Modifastsoppor idag. Jag har gjort ett medvetet val att jag skulle äta på kvällen tillsammans med dem. Så vi gick på en av restaurangerna inne på Tivoli o åt grillbuffé. Vi valde mellan den o en zigensk restaurang som vi varit på förut. O den var, iaf då, jättebra. Nu valde vi då grillrestaurangen, tyvärr säger vi i efterhand. Jag skötte mig ordentligt, åt bara grönsaker från salladsbuffén o grillat kött av lite olika slag. Men eg, med facit i hand, så skulle jag ätit soppa istället. Inte för att jag tror att det har spelat någon roll på vågen, men för att maten inte var så bra som vi trodde den skulle vara, o för att jag nu då får en ny huvudvärksdag igen med största sannolikhet. Aja, det får jag ta då ;). Jag har ju inga restriktioner från sjukhuset om vad el hur jag skall äta, el bara vara flytande, utan skall "bara" gå ner mina 7 kg. Så därför kände jag att det var ok att göra så här. Men men, eg ångrar jag mig nu som sagt. Men man kan inte veta allt i förväg.

Nu är det natten, o imorgon skall vi ta en sväng i Malmö innan vi åker hem igen.
Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt! och det gör inget att du ätit mat idag, det kommer inte att visa något på vågen. det är samma för mej. när jag har syndat så känner jag att det var inte värt det! alla är vi ju olika! men det kommer att gå toppen för dej! ha en underbar helg! KRAM Fröken Fetto

    SvaraRadera
  2. Men jag hade eg inte dåligt samvete för att jag åt, eftersom det var ett medvetet val. Bara ett dåligt val med tanke på maten *hihi*.
    Ha en underbar helg :). Kram

    SvaraRadera