söndag 26 september 2010

Kallt!

Back in reality again. Hemma efter den lilla trippen. Idag har jag varit med sonen på Sports Academy som han går på. Där får de testa en ny sport/idrott varje gång i 12 veckor. Idag var det utomhus som gällde o då fick de spela brännboll. Allihopa är i 6-årsåldern o få dem att fixa det var inte lätt. Men de lyckades till sist :). Vi föräldrar stod o tittade på o jag kan säga att det var kallt! Det är grått, "lågt i tak" o blåsigt! Inget skönt alls, tycker jag som är en sommarmänniska. O tänk i fredags när vi var i Köpenhamn gick vi utan ytterkläder på oss. Ja, man kan säga att vädret är ombytligt, minst sagt. Men så är det ju tyvärr på hösten. Tänk om det kunde vara sol hela tiden istället, vad livet hade varit lättare. Men det är bara att gilla läget.

Fortsättning på Modifasten efter det lilla avsteget i fredags kväll. Vägde mig idag o hade gått ner nästan ett kilo till. Tyvärr kan man inte minska delar av kilo på tickern utan då blir det ett helt kilo, hmmmmm. Men jag har gått ner 3 kg totalt nu iaf, så det känns ok. Bara 4 kvar :). Kan säga att jag tycker att potatis/purjolökssoppan o även hallonsmaken är inget vidare. Sparrisen är betydligt bättre. Det blir bara lite tjatigt att köra samma hela tiden o jag behöver verkligen en varm soppa på dagen, har jag märkt. Så jag måste försöka hitta någon annan smak som något annat märke har. Problemet är bara att det inte finns några på apoteket, o har inte hittat några på ICA heller :(. Men nu är det inte många dagar kvar, så jag bryr mig inte om att skicka efter några utan får väl köra på dem som funkar. Kommer väl aldrig att äta sparris efter det här *hihi*.

Nu ropar sonen för han vill ha hjälp med WII-spelet ;). Får se om jag kan.

3 kommentarer:

  1. Hej hopp vimsiga imsa :))

    Det verkar iallfall funka för mig att kommentera inne på din blogg nu? Hurra :))

    Ang soppor, jag hatar soppor! :)
    Låter väl så ganska tragi komiskt el renat av ironiskt... toppen så säg... Det är ju det enda jag nu skall leva på i 2 v efter min operation. :)
    Jag har av någon anleding inte behövt att gå på något flytande innan min opeation och jag kan säga att frustrationen över detta är stor för jag har precis i veckan nu upptäckt genom andra bloggar där tjejer väntar på op att alla verkalr gå på flytande innan. Ska ta detta med dom imorogn så fort jag kommer in till lasarettet. Blir lite brydd o orolig över dtta kan jag säga.

    Tack för du la till mig på din blogg lista, ska göra det samma nu med din :)

    Jag är väl oxå ganska så nybörjade på det här med blogg världen och framför allt på det här med design osv, jag vill så gärjna göra om min blogg men orkar inte ta itu med det nu så här innan min operation. Men skulle vilja att det var större text så ni har det lättare att läsa. Vet du hur jag gör? Har du några bra tips på sidor där jag kan lära mig mera om html koder och tricks?
    Är helt helt rudis på det här kanjag tala om, jag bara skriver jag så vill jag att resten ska sköta sig av sig självt :)

    Tack för lycka till:et och hålltummarna!! Behövs...jag är idag super nervös.

    Ha en forsatt fin söndag och hoppas du orkade ta dig igenom mitt långa kommentar. :)

    KRAM MALIN

    SvaraRadera
  2. Så bra, då vet jag att jag gjorde rätt den här gången :).
    Ang soppor så i motsats till dig så tycker jag mycket om soppa, i alla smaker o former. Tyvärr blir det inte så mycket av den varan eftersom sonen inte är lika förtjust. Men du fixar det, det kan jag lova dig. Se bara till att du får i dig protein ordentligt i dina soppor efteråt.

    Ang att många äter soppa innan så är det olika från sjukhus till sjukhus. Jag hade inte behövt göra det men väljer den "lata" vägen, inte lätta dock.

    Tyvärr är jag nog inte rätt person att rekommendera några sidor. Jag har suttit o pillat o tryckt o läst o grejat inne på mina olika verktygssidor o där hittat en del saker man kan ändra på. Så min rekommendation är "testa, testa o testa" igen :).

    Förstår att du är nervös. Det kommer jag vara dagen innan också. Skall jobba den dagen, hur det nu skall gå till.

    Kram Imsavimsa

    SvaraRadera
  3. :) Ja man får pröva o pröva sig fram men det verkar lättare om man har blogspot eller blogger som "leverantör".
    Ja nu ligger jag här och skall försöka sova inför morgondagen, snart om några tim skall jag upp och iväg till sjukhuset. Det är kl halv åtta ja skall vara där och jag är patient nr 2 som skall opereras.

    Får ta mig itu med min blogg så fort jag är på fötter o kry igen. :)

    Ja du kommer nog vara bra vimsig o disträ dagen innan din operation när du ska jobba. Inte många knop kommer bli gjorda då. .)

    Ha det bäst och ha en fin vecka!

    Kram Malin som snart har en magsäck mindre. :)

    SvaraRadera