fredag 23 mars 2012

Tittut!

Sveriges sämsta bloggare, det är nog jag det. Men det går i ett, tycker jag. Men nu så.....

Är ju ute på praktik nu, o vecka 2 är nu avklarad. Tyvärr har jag missat två dagar eftersom jag tappade rösten o var lite väl dålig i luftrören på tisdagen :(. Så det vara bara att pallra sig iväg till farbror doktorn istället, eftersom min astmamedicin var liiiiiiiite out of date ;). Jag använder ju ingen alls längre efter att jag tappat mina kilon, är ganska övertygad om att det är det som bidragit till det iaf. Men när jag blir förkyld så behöver jag den fortfarande tyvärr.

I förrgår bokade jag resa till Paris för oss :). Vi åker dit den 17/5 o hem den 20/5. Köpte en deal på ett hotell 6 km från Disneyland för bra pris, 3 nätter för 3 pers för 1065:-. Tyvärr är det ju Kristi himmelsfärd den helgen så flygresan blev dyrare än om vi kunnat åka typ helgen innan. Men eftersom jag går i skolan så funkar ju inte det, då får man bita i det sura äpplet. O eftersom vi inte åker så ofta precis, så må det vara hänt. Sonen  trodde jag lurades när jag berättade att vi skulle dit, o det är första gången han flyger så han blev lite nervös över det. Men det löser sig :). Ser fram emot det, big times :). Har varit i Paris en gång innan o det är ju en fantastisk stad, o det skall bli kul att uppleva det med sonen också.

Idag lyckades jag fota vår middag. Är så himla dålig på det, men idag lyckades jag. Fick tag på jättefin torskrygg som inte ens jag kunde motstå. Torsk är annars inte min största favorit, men torskrygg är ju himla gott.



Tyvärr blev bilden allt annat än bra, så man ser inte färgerna. Det är lite för dåligt ljus i köket helt enkelt. Det är iaf en örtolje- o ostöverbakad torskrygg med potatispuré o en tomat- o musselsås. Det var mycket smaker o jättegott :).

Imorgon kommer dottern med familj hit o då blir det grillning :). Nu är det äntligen vår! Hoppas ni får en härlig helg :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar