onsdag 7 mars 2012

Crazy?

Ja, kanske ibland, el kanske ofta t om. Men jag vet inte om det här är crazy el bra för mig. Hoppas på det sista. Vad jag har gjort? Jag har köpt mig ett löpband.

Attract Motionsband HMT-1030

Det här har jag köpt. Ett Attract Motionsband HMT 1030, japp, i rosa ;). De har kampanj på dem nu så det kostade 2.995:-, vilket var ett bra pris tyckte jag. O det går att springa på det, inte bara promenera. Varför jag gjorde det? Jo, för jag får helt enkelt inte ihop det med tiden i livet just nu, så jag kommer aldrig iväg för att träna. O nej, det är inte en prioriteringsfråga just nu. Jag är bara stressad av att jag inte kommer iväg, o de få gånger jag äntligen kommer iväg så är jag jättestressad för att jag inte får gjort allt annat som behövs göras. Så då tänkte jag, att eftersom jag gillar löpbandet när jag väl kommit iväg o tränat, så varför inte passa på o skaffa mig ett hemma istället. Då kan jag sätta på en maskin tvätt o slänga in maten i ugnen o medan det blir färdigt så kan jag köra 20-30 min. Känns som om det kan funka iaf. Känns som jag sparar tid på att jag kan göra så, inte behöva ge mig iväg 2 timmar typ för att träna o må dåligt för att jag gör det. För det gör jag faktiskt, eftersom tiden absolut inte räcker till. O jag är så jäkla trött på mina sista kilon så jag känner att jag måste göra någonting åt dem. För nu stör dem mig riktigt mycket. Så ikväll har jag invigt bandet, körde 20 min efter jag kom hem från min pappa. O vid den tiden hade jag aldrig funderat på att gå ut o gå, inte i mörkret. Men nu kunde jag ställa mig på bandet o titta på tv samtidigt. O det kändes helt ok :). Så nu skall jag försöka få in en bra rutin på det här bara ;).

Mannen har aviserat att han kanske kunde få låna det också, eftersom han behöver komma igång o springa nu. Han har ju anmält sig till Göteborgsvarvet o det är nog hög tid att börja träna om det skall funka, el vad tror ni?! O sonen tycker det är skitroligt med bandet också. Han får naturligtvis testa, men har fått en del restriktioner också.

Imorgon skall jag åka till restaurangen jag skall göra min praktik på. Praktiken börjar på måndag, o jag måste få ett papper påskrivet, o även prata med dem om schema bl a. Dessutom kommer min goa kompis från Bollnäs ner till mig imorgon. Skall bli så kul att träffa henne igen. Visst, vi skall jobba lite, men bara att få träffa henne skall bli så mysigt. Lär bli en sen kväll imorgon, skulle jag tro ;). Vet hur bra vi är på att hålla låda, båda två ;).

Nu skall jag gå o lägga mig. Känns som en bra idé ;). Natti natti!

5 kommentarer:

  1. Superbra "initiv", du kommer gilla bandet massor. Perfekt och hemmaflexibelt! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det är den nya varianten du har köpt, för det jag har är inte lika bra. På den nya så är handtagen längre (jag får ha ett par spännband på min så jag har något att hålla i) och den går att höja och sänka. Jag klarar inte av att ha den lutningen som mitt är inställt på, så jag har 2 plankor under bakändan vilket tyvärr gör bandet instabilt. Men man får hitta på lösningar själv :) Lycka till med bandet, bortsett från ovanstående "fel" så gillar jag mitt! Kram

    SvaraRadera
  3. Japp Lena, det är den nya modellen. För just detta som du säger talade de om att det är förändrat på det.

    SvaraRadera
  4. hej var köpte du det ?

    SvaraRadera