torsdag 8 mars 2012

Snö!

Fy fasen, o så vaknar man till ett jäkla vinterlandskap igen *suck*. Satte ju igång att snöa igår em lite grann o under kvällen rejält, så nu blev det vitt igen. Min kompis från Bollnäs kom igår o hon bara skrattade o sa att nu har ni nästan mer vinter än vi har i Norrland. Jamen, tjena, precis vad man vill höra. Jaja, hoppas det försvinner snabbt.

Igår var jag på besök hos praktikstället jag skall vara på i 6 veckor. Jag skall ju vara på en lunchrestaurang där de serverar ca 800 lunchportioner varje dag. Herregud, fattar inte hur mycket folk där måste vara egentligen. Men det skall bli mycket intressant iaf. Mina arbetstider är antingen 7-15 el 8-16, o jag kan välja själv vilket jag vill jobba. Kommer att variera mig lite, men den första timmen händer det väldigt mycket i köket så det kommer nog att bli mycket att börja kl 7, skall försöka satsa på det iaf. Så nu kommer mannen att få lämna sonen till fritids på morgnarna, så är det bara. De öppnar 6.30 men sonen är mycket morgontrött o det känns inte riktigt snällt att dra upp honom till dess, det räcker så bra med att börja kl 7 tycker jag.

Idag har vi förbokning av 150 konferensgäster extra innan lunchen öppnar, o sedan ytterligare 45 st 12.45. Så det blir 190 portioner extra som skall göras. O vad är det som serveras då, jo ärtsoppa med pannkakor o strömming med potatismos, så det blir en jäkla massa stekande av det idag, *suck*. Men det får gå det med.

Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar