söndag 11 november 2012

Struktur

Just nu vet jag inte hur jag skall få struktur i allt. Nytt jobb med tidiga morgnar, ibland även sena eftermiddagar, o det lär ju inte bli bättre i december liksom ;). O när det inte är struktur i livet blir jag lätt frustrerad. Alltså, jag är inte en person som behöver fasta tider när jag jobbar el skall göra saker, men struktur är ju så mycket mer än det tycker jag. Så nu försöker jag få struktur i bara en sån sak som mitt ätande igen. Det har varit lite oordning på det kan man säga med allt som varit under året. O då handlar det mest om tiderna, o det här jäkla vattnet, som vanligt då. Så det är mitt mål nu, ordning på torpet igen ;). O då kanske jag kan få bort 5 kg till iaf. För det vill jag verkligen få. O jag lagar ju GI-lunch varje dag, så jag kanske skall äta det på jobbet iaf. Sedan är jag ju knäckebrödsätare till mellanmål, så nej, jag kommer inte leva GI fullt ut, men till lunch iaf.

I veckan har jag ju börjat på Kerstins Delikatesser i Feskekôrkan. Det har varit full rulle mest hela tiden med mycket planerande, beställande o tillverkning. Lite kul var det att jag i fredags fick reda på att de i de andra butikerna där inne trodde att Kerstins fått Miljö- o hälsa hos sig. Varför? Jo, för att jag jobbar i kockkläder, alltså med vit kockrock bl a o det gör ju inte de andra som är där inne. Så de hade blivit jättenervösa runt omkring o diskuterat att de skulle få besök också. Skrattade gott åt det, kan jag säga.

I fredags gjorde jag lite prov där inne Det blev bl a räkcheesecake med sikrom.....



Och även en laxmoussetårta med citron- o dillgelé....



De gick åt i försäljningsdisken på ingenting :). Man vet ju aldrig hur det skall gå, vågar kunderna prova el får man slänga det man gör. Men de här bitarna var inte svårsålda. 25:-/bit kostade de så det var nog bra att lägga sig på, med tanke på hur fort de såldes slut. Nästa vecka får jag se vad jag skall hitta på till fredagsmyset.

Dagens GI hade jag gjort stekt slätvar med quinoasallad och rödvinssås.



Jag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker själv om quinoa. Har lite svårt för strukturen på den när jag äter den, o jag har tyckt att det är en bitter smak på den. Men jag sköljde ordentligt några gånger o tydligen fick jag bort de bittra ämnena ordentligt, så det var ok iaf.

Igår var jag iväg o jobbade på hundutställning som ringsekreterare. Hade glömt av att jag tackat ja till det här jobbet o kände väl inte riktigt för det, men hade en trevlig dag trots allt. Lite syrebrist var det i hallen, men det var bara att bita ihop o göra det bästa av det hela.

Idag är det fars dag, inget vi firar egentligen. Min pappa tyckte det var för kommersiellt o det håller jag med om. Så här blir det en vanlig dag tror jag.

Ha en trevlig söndag, trots det jäkla vädret. Här är inte ljust än, bara grått o dimmigt o en massa regn :(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar