tisdag 6 november 2012

Af bye bye!

Var ju på Arbetsförmedlingen förra måndagen, första arbetslösa dagen, precis som man skall. Virrig arbetsförmedlare som inte visste hur något funkade, eftersom hon aldrig var i kundmottagningen. Tog hjälp av en nyanställd, som inte visste så mycket heller. O inget funkade överhuvudtaget, o inga svar kunde de ge en heller. Jaja, tänkte jag, jag kommer inte ha så mycket med dem att göra, det viktiga var att det var fixat att jag var inskriven.

I fredags var jag där igen eftersom jag fått en tid med en arbetsförmedlare för att lägga upp en handlingsplan o allt vad de hittar på. O hon talade om att nej, jag var INTE påanmäld på måndagen. Hade alltså inte funkat för virrhönan. Talade om för arbetsförmedlaren att min intention var inte att jag skulle hänga hos dem liksom, utan skulle skaffa mig ett jobb snabbt.

Idag var jag inne på Feskekôrkan o jobbade eftersom min kompis vill vara ledig en del, eftersom hans fd kompanjon varit sjukskriven o ledig en hel del under hösten. Visste inte hur mycket det skulle bli, men idag fick jag reda på att jag gärna fick vara kvar iaf till nyår till en början. Så nu blir jag fiskkock, med take away luncher, o även kallskänka eftersom de vill förändra sitt utbud en del. Har en del idéer som jag skall testa där med mycket inriktning på lax i alla former när det gäller kallskänken :). Kommer också införa ett alternativ med typ LCHF-lunch eftersom det efterfrågas en del där inne. Så nu får jag sätta mig o gå igenom Mannerströms o Morbergs husmanskostböcker, o en del andra också så jag kan hitta på lite kuliga grejer :). Känns skitkul faktiskt, o att de låter mig härja lite fritt känns ju också jättebra. Javisst, det är ju inom vissa gränser, rent prismässigt naturligtvis. Men jag tror att det kan bli riktigt bra.

Så ikväll har jag ringt AF o skulle avaktualisera mig, o guess what! De hade fortfarande inte lyckats lösa att jag faktiskt var där förra måndagen o skrev in mig! Sopor säger jag bara! Men som sagt, jag tror inte jag kommer vara så mycket arbetslös faktiskt. Jag har iaf inga planer på att vara det ;).

1 kommentar:

  1. Men Grattis!! :)
    Fasen vad roligt att verkligen få jobba med det man älskar (och som man t o m är utbildad inom *haha*).
    Synd jag inte bor i Gbg, då hade jag nog handlat ofta hos dig.. ;)

    SvaraRadera