söndag 11 december 2011

Jag lever, men i högt tempo :)

Ber om ursäkt för min frånvaro, kanske inte ens har några läsare kvar längre. Men det har varit mycket ett litet tag nu igen. Vi har haft långa dagar i skolan, sen hinna med besök hos pappa, som fått flytta till ett korttidsboende eftersom rosfebern gett med sig o han nu mår mycket bättre, o sen hem för att ta hand om familjen. Jaja, vila det kan man göra när man blir pensionär, el något.

Det har varit mycket julgodis, julmat o laxmat i skolan o det kommer fortsätta i julbordets tecken fram till jul. Vi har 4 pass kvar i kallköket så det skall hinnas med mycket där :). Jag skall dekorera mitt pepparkakshus i morgon, det bakades i torsdags o sattes ihop. Får se hur det blir ;).

Blåst bort har vi nästan gjort här i Halland. O flyter nästan bort också *suck*. Alltså, jag är så trött på att det regnar på tvären o att man inte kan gå ut utan att bli sjöblöt. T om jag längtar efter snö o -10 grader nu så det blir vitt o fint. Det trodde jag aldrig var möjligt att jag skulle göra *hihi*. Men det här är ju helt värdelöst med allt stormande.

Tvättmaskinen sa upp sig här för ett par veckor sedan så jag har tvättat i pappas lägenhet under tiden. Men det är ju lite halvmeckigt när tiden inte riktigt finns, så igår åkte jag iväg o gjorde en snabb koll i några butiker. Ville inte ha en med för liten kapacitet, den skulle dessutom ha hög centrifugering o stå still *hihi*. Min gamla gjorde nämligen INTE det, så jag höll på att bli galen. Men det var väl en lågprismaskin som satts in för att huset skulle säljas, typ. För det är mycket sånt i det här huset *suck*. Nåväl, hittade en svensktillverkad Cylinda för 8 kg, bra centrifugering, låg energiförbrukning o trumman var lös så den vibrerar inte. O bra pris blev det också. Var först på hemmabutiken o där skulle de ha 6.995:- för den men de hade ingen hemma o jag hade bestämt att den skulle köpas igår, så jag drog vidare till Elgiganten. Där fanns samma maskin, men för 6.495:-. Frågade honom vad bästa pris var, o fick ner den till 5.995:- :). Kollade torktumlare också, när jag ändå var igång, o då var de nästan 1.000:- billigare än Hemmabutiken var på den också, i samma märke. Så det blev en sån också, o fick dessutom förhandlat till mig tvättmedel för 400 tvättar *hihi*. Kul julklapp, njaej, men absolut nödvändigt.

Idag skall jag steka köttbullar o filéa o grava lax strax. Sen skall vi åka in till dottern o göra julgodis o baka lite kakor allihop. Sen på em skall hon, svärsonen, mannen o sonen gå på hockey, Frölunda mot Luleå. Sonen har inte varit på hockeymatch o eftersom dottern skulle gå så skickade jag iväg dem också :). Jag skall passa barnbarnen :), gör jag så gärna istället. Så det blir full rulle idag också. O imorgon är det dags för prov i Livsmedelskunskap igen, grönsaker o svamp o mejeri (tror jag, lite osäker på om mejeridelen skulle vara med), så det blir lite pluggande också. Men jag känner mig ganska säker på det så det känns inte som något större problem.

Ha en riktigt härlig söndag :).

4 kommentarer:

  1. Jäklar vad du kan pruta! Dig skall jag ta med om jag skall köpa nått stort någon gång :) Fördelen med att bo i hyreslägenhet är ju att man slipper dessa utgifterna :)

    Köttbullar vill mamma och jag ha på julbordet, men eftersom ingen av oss har lust att göra dem så ta vi mina biffar med soltorkade tomater och vitlök istället... Inte så mycket julspirit här...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas skolan går bra för dig:)
    Och ibland bli man lite frånvarande då det händer massor i ens liv..jag är glad för din skull
    Tänk att till julen sk alltid någon kökmaskin gå sönder..vår disk maskin gick sönder förra året och jag höll på att bli knäpp att diska för hand..höll en vecka,sedan blev det en ny..hihi:)
    Laga mat är njutbart men disken..vette fasen va..haha
    ha en underbar morgondag och kväll,kramizar

    SvaraRadera
  3. Phu...skönt att få ett livstecken, ett tag trodde jag att du satt på divanen och käkade handgjorda praliner ;-P
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lena: Min man tycker jag är för häftig ibland när jag prutar, då går han ;). Men han är alltid nöjd efteråt *hihi*. Ibland skulle jag också tycka det var skönt att bo i hyreslägenhet, men bara ibland. Jul får man ha så mycket el lite av som man själv tycker, det är min åsikt. O här är vi juliga ;).
    Helena: Jodå, det går bra. Ja, utgifterna skall hopa sig till jul, det är ju inget ovanligt *suck*. O diska för hand, nej tack, det är inget för mig heller.
    Ankan: Hahahaha, ja det är ju troligt ;).
    Kram på er!

    SvaraRadera