tisdag 25 december 2012

God Fortsättning!

Vill jag önska den el dem som ev fortfarande finns kvar hos mig. Har haft några veckor som har varit galet mycket att göra på jobbet. Har gjort sill och sillsallad bl a i långa banor. Och Jansons frestelse, för det gör folk tydligen inte själva längre. Ang sillsalladen så talade chefen om att det är det ingen som köper. Vi brukar köpa in den färdig, typ 5 kg, o slänger hälften av den. Jag bestämde mig ändå för att göra egen till oss och startade upp med 5,5 kg, vilket tog slut på två dagar. 6,5 kg till gjordes, samma sak med den. Gjorde då 12 kg, och döm om min förvåning när den också var slut på 2 dagar. Totalt har jag gjort 40 kg sillsallad på 1½ vecka, o den räckte inte. Men vi säljer ingen sillsallad, nähä, undrar vart den tog vägen då liksom?! Själv äter jag inte sillsallad, även om jag kan smaka på den.

Igår var vi hos dottern o firade julen, eftersom hon ville ha julen hos sig, o inte mig emot. Myket mat, naturligtvis, o en massa godis, som vi hade gjort förra helgen hos henne. Jag drack alkoholfri glögg eftersom jag skulle köra, o det var nya favvisen hallonlakritsskalleglöggen. Men det blev tydligen lite för mycket tillsammans med julmaten och kvällen slutade i dotterns säng med en sömndumping. Jamen, gud så bra det går *suck*. De andra spelade TP under tiden ;).

Lugn juldag blir det. Iaf till en början, sen skall vi till svärmor i Trollhättan, o idag får mannen köra. För jag är så trött så jag vet inte vad. December har varit tuff, med många timmars jobb på kort tid. O på torsdag är det dags igen, suck. Just nu känner jag att jag skulle velat vara ledig några dagar, men det blir inget med det. Det blir väl lugnare i januari, misstänker jag. Brukar vara det i restaurangbranschen iaf.

Så ta det lugnt och krama varandra. O ha en riktigt god fortsättning på julen!

3 kommentarer:

  1. Tack detsamma och idag är det vi två som håller ställningarna då, för jag jobbar också. Tänkte nog ta halvdag idag dock och in och stängas lite i rean istället.

    Kul med sillsalladen förresten *haha*, bevis på att din kanske är GODARE än den färdigköpta! Jag tror du har gjort ett Stort lyft för er försäljning. ;)

    Sova ja.. det får vi tydligen göra när vi blivit pensionärer. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Majja för dina snälla ord :). Ja, inte vet jag, men jag har iaf fått fortsatt jobb ;).
    Sova, vad är det??? Hoppas du hittade något kul på rean. Jag har inte orkat in på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag orkade in, men enbart för att lämna och byta felaktiga julklappar. Till mig själv orkade jag inte kolla på nåt.. det var ju typ 100' pers i Knalleland. *pust*

      GRATTIS till fortsatt jobb, jag sa ju att du är bra! :))

      Radera