lördag 5 februari 2011

Lördag morgon.....

är det nu, o jag är irriterad redan. Varför? Jo, jag hittade några intressanta jobb på arbetsförmedlingens sida eftersom jag har en prenumeration från den som skickar nya jobb till mig varje dag. Jag har också ett konto hos dem där jag skall kunna spara jobb som är intressanta, som jag skall söka t ex. O deras sida suger kan jag säga. Ofta, o då menar jag ofta typ flera gånger i veckan, kan man inte logga in, el det är error på sidan etc. Jävligt störande! O idag när jag skulle spara ner de här jobben till mitt konto hos dem så säger den att jag har för många sparade. Till saken hör att jag haft 5 sidor med sparade jobb, länkar, tidigare, o nu hade jag 2, 8 jobb, o då säger den att jag skall radera. Visst, raderade bort 3 som inte var så intressanta. Men tror ni att det hjälpte? Självklart, INTE! Förbannade skit. Sånt gör mig skogstokig. Om man har en service så skall den fungera, punkt slut! För man har liksom inte lust att sitta o gå igenom t ex Gbg:s alla platsannonser inom det området man söker för att hitta det jobbet man skall söka som man hittade för 2 veckor sedan. Eftersom det kommer in runt 150 jobb per dag där så är det ohållbart. O support har de ju inte på helgen naturligtvis.

Igår jobbade jag ju. Kom dit en timme för att sätta upp bord, ugn o roll up, tog ½ timme. Frysansvarige var jättetrevlig o fixade ström o det som behövdes utan knorrande. Satte igång demot kl 11, el rättare sagt 11.15 eftersom pizzorna skulle ju värmas. Körde in 3 stycken på en gång, hade dessutom förberett 3 till för in i ugnen när de första 3 åkte ut. O när jag stod o slicade upp de första så stod det folk på kö för att smaka. Hallå eller. O så här höll det på typ. Säljaren hade sålt in 490 pizzor, de hade ca 150 sen innan, o när klockan var ett kom fryskillen o sa nu tycker jag du skall gå på lunch. Eh, va? Jo, för jag har inte mer ute på lagret att fylla på med. Så du får ta det lite lugnt. Hahahaha, den är ju bra. Visst, jag gick på lunch, men tyvärr var det inte lika högt tryck när jag kom tillbaka efter lunchen, men klockan 4 fick jag gå hem. Då fanns det 20 pizzor kvar ca o bara en smak, någon enstaka i en annan, o rabattkupongerna hade tagit slut. Så det var bara att ringa kontoret o säga som det var. Hon skrattade gott o ringde säljaren o meddelade hur läget var. Helt ok för mig :). Så tyvärr var jag inte kvar så länge så jag kunde träffa Lena som ju bor tvärs över vägen typ. Tråkigt, men helt ok att gå hem några timmar tidigare o ha betalt *hihi*. Känns som det börjar bra med det här uppdraget, om man nu skall säga så. Men det är ju alltid bra när man säljer bra. Kan säga att jag serverade ca 750 pizzaslicar, så jag värmde, slicade o pratade. O fyllde på min frys där jag stod. O fryskillen bara skakade på huvudet o sa, hoppas det är du som kommer nästa gång också :). Kul att höra, tycker jag iaf. Men fasen vad trött man är i rygg o fötter när man kommer hem efter en sån dag. Bara att slänga sig i soffan o göra ingenting mer än att titta på Let's dance :). Gissa vad man o son fick att äta? Yes, helt rätt. Pizza! Fixade undan några så det var lätt att fixa för dem. O jag kände bara för proteiner typ, så jag åt kallrökt skinka, några skivor chorizo, lite sallad, en liten bit brieost o knäckebröd :). Sen däckade jag strax före tio med sonen.

Idag blir det lite billetande o sen vet jag inte mycket mer. I morgon skall vi åka till Trollhättan för att jag skall visa en tjej produkter o behandling med mina produkter :). Så mannen o sonen åker till farmor under tiden. Två flugor på smällen :).

Ha en härlig helg. O ni har väl inte missat att jag har tävling här? Dragning imorgon kväll.

3 kommentarer:

  1. Du är så grymt bra & cool tjejen!!
    Men tackade du verkligen nej till utbildning på ugnen??? Fattar det inte alls. Ugnar är ju inte den andra lik alls.....blablabla...eller hur!! Pööössss........hahahaha

    Ha en fin helg!!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du är go du. Japp, o jag klarade av att sätta på timern o ställa in graderna på den ;). Tänka sig :).
    Detsamma till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Demotjej är kul jobb ett tag men akta dig så du inte får stå för mycket vid kyl o frys bara. Jag har också demat för några år sedan, men var tyvärr tvungen att sluta just på grund av att jag nästan alltid fick dema vid kylar o frysar jag hade 5 lunginflamationer på raken!!. Den gång jag demade slut på varan var vid en bröddemo det var shit kul alltså. Det var även vid någon korvdemo å det roligaste var att dom bara ville ha mig och dema ingen annan fick det vara så snacka om att man var populär. Kul tid var deet. Ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera